niedziela , 24 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. Serwis Haller

Pierwszy w Polsce samochód z systemem Opel OnStar wydany w Serwis Haller

Partner Sieciowy General Motors Poland – Serwis Haller wydał pierwszy w Polsce samochód wyposażony w asystenta mobilności i usług Opel OnStar.

W zaledwie cztery miesiące po europejskiej premierze która odbyła się na salonie motoryzacyjnym w Genewie, innowacyjny Opel OnStar zadebiutował w lipcu nad Bałtykiem podczas Moto Safety Day w Sopocie. Polska premiera zapoczątkowała przyjmowanie zamówień na Ople wyposażone w mobilnego asystenta co przełożyło się na wydanie przez trójmiejskiego dealera pierwszego nad Wisłą samochodu z systemem OnStar. Pionierem okazał się flagowy model producenta spod znaku błyskawicy.

Wydanie pierwszego w Polsce Opla wyposażonego w OnStar to dla mnie po-wód do zadowolenia. Oznacza bowiem, że Klienci mojej firmy zaufali marce Opel i wysoko ocenili korzyści płynące z innowacyjnych rozwiązań jakie wprowadzane są do naszych nowych modeli – skomentował Józef Haller, wice prezes Serwis Haller.

Marian Kempa, nabywca nowego samochodu, podczas odbioru powiedział:

Z wielu marek jakie brałem pod uwagę, zdecydowałem o wyborze Opla Insi-gnia z systemem OnStar, gdyż jako jedyny samochód w swojej klasie, dzięki mobilnemu opiekunowi, zapewni moim pracownikom najwyższy poziom bezpieczeństwa, bieżącej diagnostyki samochodu i co najważniejsze stałego kontaktu z doradcą.

Od sierpnia w system OnStar, mogą być wyposażone wszystkie samochody osobowe produkowane przez firmę Opel. Zgodnie z realizowaną przez firmę Opel ideą udostępniania nowoczesnych technologii szerokiemu gronu użytkowników klienci marki będą mogli korzystać z całego portfolio usług systemu Opel OnStar, w tym z całodobowego kontaktu z konsultantem gotowym do wezwania służb ratunkowych oraz z szybkiego punktu dostępowego Wi-Fi, bezpłatnie przez pierwsze 12 miesięcy od aktywacji.

Łączność LTE 4G i punkt dostępowy Wi-Fi

Prędkość przesyłu danych dziesięciokrotnie wyższa w porównaniu z siecią 3G, większa elastyczność oraz możliwość jednoczesnego utrzymywania połączenia głosowego i transmisji danych to atuty LTE 4G. To wbudowane łącze daje użytkownikom szerszy zakres pokładowej łączności i rozrywki. Dysponując łączem LTE 4G, można także utworzyć punkt dostępowy Wi-Fi i podłączyć do niego jednocześnie nawet siedem urządzeń w samochodzie i jego pobliżu. Pasażerowie będą mogli swobodnie komunikować się z rodziną i znajomymi przez media społecznościowe, grać w ulubione gry, odtwarzać strumieniowo filmy, oglądać telewizję za pomocą ulubionej aplikacji lub pracować zdalnie poza biurem.
Wbudowana infrastruktura LTE 4G została zaprojektowana specjalnie pod kątem korzystania z niej w aucie i jest zintegrowana z instalacją elektryczną samochodu. Zewnętrzna antena służy do zwiększenia zasięgu i jakości połączenia. Do korzystania z usług realizowanych przez Internet nie jest potrzebny smartfon. Transmisja w standardzie LTE 4G będzie dostępna początkowo na trzech rynkach — w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii, a następnie sukcesywnie w kolejnych krajach.

Całodobowa pomoc przez siedem dni w tygodniu

System Opel OnStar zapewniający podróżującym dostęp do rozrywki i możli-wość zdalnej pracy jest szczególnie przydatny w sytuacjach zagrożenia. Może nawet uratować życie, wzywając pomoc automatycznie i bez udziału kierowcy. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. Z doradcami OnStar pracującymi w ultranowoczesnym centrum obsługi Opel OnStar w Luton (Anglia) można kontaktować się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez 365 dni w roku. Przyciski systemu Opel OnStar zostaną umieszczone w konsoli środkowej nad głową kierowcy lub — w przypadku niektórych samochodów — na lusterku wstecznym. Ponadto w ramach nowego systemu świadczona będzie także usługa pomocy drogowej (tzw. assistance).
Zdalne połączenie z systemem Opel OnStar — aplikacja na smartfony

Użytkownicy smartfonów mogą zdalnie łączyć się ze swoimi samochodami dzięki aplikacji, która umożliwia:
o kontakt z systemem OnStar z dowolnego miejsca,
o dostęp do ważnych danych dotyczących auta, takich jak poziom oleju lub ciśnienie w oponach,
o zdalne blokowanie lub odblokowywanie drzwi pojazdu,
o ustalenie lokalizacji samochodu,
o uruchomienie klaksonu i świateł,
o szybkie pobieranie punktów docelowych do systemu nawigacji samochodowej,
o proste zarządzanie ustawieniami wbudowanego punktu dostępo-wego Wi-Fi pojazdu.

Błyskawiczne odzyskiwanie pojazdu

System Opel OnStar zapewni również właścicielom samochodów oraz policji pomoc w razie kradzieży pojazdu wyposażonego w ten system. W przypadku kradzieży samochodu system Opel OnStar umożliwi ścisłą współpracę z organami ścigania w celu szybkiego i bezpiecznego odzyskania auta i zwrócenia go prawowitemu właścicielowi. Zdalna blokada zapłonu pozwoli na wysłanie sygnału uniemożliwiającego uruchomienie silnika samochodu, który zgłoszono jako skradziony.

Aktualne dane dzięki comiesięcznej diagnostyce

Opel OnStar może również co miesiąc przesyłać abonentom e-mail zawierający najważniejsze dane i informacje dotyczące diagnostyki pojazdu. Taką kontrolę diagnostyczną można wykonać w dowolnym momencie — wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, by ze spokojną głową wyruszyć w dłuższą podróż.

Pełna kontrola dla europejskich klientów

Użytkownicy systemu Opel OnStar w Europie będą mieli pełną kontrolę nad swoimi danymi oraz usługami Opel OnStar, z których korzystają. Przed akty-wowaniem usług użytkownicy muszą zaakceptować regulamin. Mogą również zdecydować, czy chcą ujawniać swoją bieżącą lokalizację — po naciśnięciu przycisku prywatności informacje dotyczące ich położenia zostaną ukryte. Jednak bez względu na to, czy lokalizacja została ukryta, czy jest jawna, rolą systemu Opel OnStar nie jest monitorowanie użytkownika, lecz zapewnienie mu pomocy w sytuacjach awaryjnych. W przypadku otwarcia poduszki powietrznej system Opel OnStar domyślnie wyłączy funkcję maskowania lokalizacji, aby umożliwić służbom ratunkowym jak najszybsze dotarcie we właściwe miejsce.

Źródło: Serwis Haller

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

BMW M4 Competition w kolorze Zielony Isle of Man M

BMW M4 w wydaniu Competition to samochód, który niewątpliwie zwraca na siebie uwagę. Wyczynowe coupe …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *