W gdańskim salonie Ford Plichta Szadółki zaparkował niebieski Mustang Mach-E w topowym wydaniu GT. To jeden z czterech pierwszych egzemplarzy tego wariantu jakie trafiły na nasz rynek. Pierwotnie były one przeznaczone na rynek niemiecki, ale tzw. łut szczęścia sprawił, że trafiły do Polski. Samochód został niemal natychmiast sprzedany, zamówienie złożono na początku listopada, a już niebawem auto wyjedzie na trójmiejskie ulice. Nabywca zawdzięcza to szybkiej decyzji o zakupie i… szczęściu, dzięki czemu mimo kryzysu w branży udało mu się zrealizować zakup w bardzo krótkim czasie.
Mach-E GT to topowa odmiana wzbudzającego skrajne emocje, elektrycznego samochodu typu crossover od Forda. Para silników elektrycznych zapewnia mu 487 KM mocy i 860 Nm momentu obrotowego. Auto na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje tylko 3,7 sekundy. Oznacza to, że Mustang Mach-E GT jest najszybciej przyspieszającym samochodem seryjnym, jaki marka Ford kiedykolwiek oferowała w Europie.
Akumulator ma pojemność 88 kWh, dzięki czemu na jednym ładowaniu samochód może przejechać do 500 kilometrów według normy WLTP. Przy odpowiednio szybkiej ładowarce, jakich niestety w Polsce wciąż jest bardzo mało, Mustanga Mach-E GT można naładować od 10 do 80% w około 45 minut, a w ciągu dziesięciu minut zasięg może wzrosnąć o 99 kilometrów.
Standardowe wyposażenie obejmuje adaptacyjne zawieszenie MagneRide®⁵ (dostrojone specjalnie dla klientów europejskich), sportowy układ hamulcowy Brembo czy opony wyposażone w 20-calowe felgi aluminiowe, opracowane specjalnie dla tego modelu. Wraz ze stopniowym przełączaniem trybów jazdy od Whisper przez Active do Untamed zwiększa się udział momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła. Specyfiką topowego modelu jest tryb Untamed Plus. Oprócz bardziej sportowo zestrojonego układu kierowniczego, ostrzejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia, usztywnionego zawieszenia, symulacji redukcji biegów i wzmocnionej ścieżki dźwiękowej we wnętrzu w trybie Untamed, funkcja Untamed Plus kalibruje układ napędowy w celu zapewnienia stałej mocy i momentu obrotowego w powtarzających się sytuacjach wysokiego zapotrzebowania na moc, w czasie jazdy na torze wyścigowym.
Wewnątrz na kierowcę czeka 15,5-calowy ekran centralny z najnowszą generacją systemu komunikacji SYNC. Sportowe fotele Ford Performance są pokryte miękką w dotyku sztuczną skórą, która pojawia się również na kierownicy. Komfortowe wyposażenie uzupełnia system audio B&O z dziesięcioma głośnikami oraz bezdotykowe sterowanie klapą 402-litrowego bagażnika. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w dach panoramiczny.
Mustang Mach-E GT jest również seryjnie wyposażony w systemy wspomagania kierowcy w tym inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem samochodu na pasie ruchu, system utrzymywania pasa ruchu z funkcją wykrywania obiektów w martwym polu lusterek, aktywny asystent parkowania 2.0 oraz system ochrony przed kolizjami z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego.
Samochód Mach-E GT dostępny jest w unikalnych kolorach lakierów Grabber Blue (na zdjęciach) i Cyber Orange. Ponadto wyróżniają go nakładki na nadkolach w kolorze nadwozia, poliwęglanowa kratka wlotu powietrza w kolorze Dark Matter Grey z efektem 3D, a także typowy tylko dla tej wersji przedni zderzak z wlotami powietrza i spojlerem listwowym.
Cena modelu rozpoczyna się od 335 000 zł.