wtorek , Listopad 12 2019
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Pierwszy w Trójmieście salon klasycznych samochodów?

Pierwszy w Trójmieście salon klasycznych samochodów?

ECI Gdańsk - warsztat zajmujący się renowacją, naprawą i sprzedażą klasyków-02297Exclusive Cars International to firma działająca od ponad roku w dawnym salonie marki Citroen, w Gdańsku przy ulicy Zawodników 2. Zarządca obiektu, coraz większą uwagę przykłada do samochodów klasycznych. Na drugim piętrze salonu eksponowana jest mała kolekcja leciwych już samochodów, a kolejne klasyki czekają na remont. Firma zajmuje się nie tylko sprzedażą tego typu aut, ale także ich mechaniczną renowacją. 

ECI oferuje ponadto sprzedaż i wynajem współczesnych samochodów oraz warsztat mechaniczny wyspecjalizowany w obsłudze samochodów Grupy PSA i Volkswagena oraz Mercedesa.

Posiadamy dokumentację oraz specjalistyczne narzędzia do obsługi Mercedesów, nie tylko nowych, ale także tych starszych modeli. Zajmujemy się zarówno bieżącą obsługą samochodów jak i bardziej zaawansowanymi naprawami, w tym renowacją mechaniczną samochodów zabytkowych – informuje Paweł Sowa, Szef Serwisu Exclusive Cars International. Posiadamy nowoczesne ścieżki diagnostycze do obsługi współczesnych modeli, a wśród naszych klientów są duże floty, między innymi Dynafleet czy Integrator – dodaje.

ECI Gdańsk - warsztat zajmujący się renowacją, naprawą i sprzedażą klasyków-02285

Na zapleczu firmy, na remont, czeka kilka niecodziennie spotykanych pojazdów. Wśród nich są Mercedes-Benz SL R129, Porsche 928, Lotus Esprit oraz Datsun 280ZX.

ECI Gdańsk - warsztat zajmujący się renowacją, naprawą i sprzedażą klasyków-02247To samochody które znane były mi z filmów i naklejek w gumach Turbo. Oba egzemplarze chcę odrestaurować i poznać – opowiada właściciel Datusna i Lotusa. Datsun pochodzi z Texasu, został wyprodukowany w 1982 roku i ma 260 tys. mil przebiegu. Samochód mechanicznie wymagał trochę prac przy zawieszeniu i uszczelnieniach, ale odpalił bez problemu po przejrzeniu osprzętu i wymianie płynów. Lotus to Esprit S2 z 1978 roku. Posiada manualną skrzynię i 2 litrowy, 16 zaworowy silnik o mocy 140 koni mechanicznych, albo 160 po założeniu gaźników z wersji europejskiej. Sprowadziłem go z Oregonu w USA. Pochodzi z likwidowanego zbioru projektów. Samochód stał co najmniej 10 lat, ale po podstawowym serwisie też udało się go uruchomić. Ciekawostką jest to, że auto pochodzi ze specjalnej złotej serii wyprodukowanej dla uczczenia sukcesu Lotusa w mistrzostwach F1, gdzie zwyciężył on w klasyfikacji konstruktorów. Łącznie, na rynek amerykański trafiło 10 sztuk, a dokumenty które posiadam, potwierdzają, że to egzemplarz nr 1 z tej serii. Niestety ktoś przemalował go z oryginalnego, złotego koloru na widoczny obecnie czarny. Na pewno będę chciał to odtworzyć – informuje właściciel samochodów.

Warsztat ECI pomaga właścicielowi w wielu sprawach związanych z tymi klasykami. 
Przede wszystkim fajne jest to, że ekipa serwisu nie boi się zajrzeć do starych „serwisówek” i rozwiązywać różne problemy, które trapią klasyki, a to nie często spotykana sytuacja, zwłaszcza w większych warsztatach. Jak na razie, pozostałymi autami które przygotowali dla mnie, jeżdżę praktycznie bezawaryjnie, a to duży plus, bo klasyki mają w założeniu cieszyć – mówi klient serwisu ECI.

Ponadto, w salonie prezentowana jest kolekcja klasycznych Mercedesów przeznaczonych na sprzedaż. Wśród nich są trzy egzemplarze poszukiwanego modelu A124, czyli legendarnego W124 z nadwoziem typu Cabrio. Samochody pochodzą z 1992 i 1993 roku i są to wersje 300 CE, z benzynową jednostką o pojemności 3 litrów i mocy 220 KM.

ECI Gdańsk - warsztat zajmujący się renowacją, naprawą i sprzedażą klasyków-02283

Ponadto w ofercie jest Klasa S W126 w odmianie 420 SEL z 1988 roku oraz W123 240D z 1981 roku, a także Saab 900 GL 2.0 z 1984 roku.

Firma zapowiada, że w ofercie sukcesywnie pojawią się kolejne klasyczne samochody.

Dostrzegamy popyt na tego typu pojazdy, ale także na ich obsługę – stąd w naszej ofercie jest nie tylko ich sprzedaż, ale także serwis – podsumowuje Paweł Sowa.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Nie parkuję na zielonym – trawnik to nie parking! Kampania informacyjno – edukacyjna

W wielu miejscach Gdańska kierowcy wciąż zamieniają trawniki w parking – zwłaszcza jesienią i zimą, ...

3 komentarze

  1. Daleko nie mam, więc chętnie odwiedzę ten salon. Jestem ciekaw, jakie modele mają prócz tych pokazanych powyżej.

  2. Piękna sprawa! Niestety mało który serwis podejmie się takich napraw! Ale sporo części mają i nieźle znają się na samochodach w Ringu na Grunwaldzkiej, tam bym się takich cudeniek nie bał oddać.

  3. Przepracowałem tam miesiąc i powiem szczerze katastrofa! Brak organizacji pracy. Brak kompetentnych ludzi. Mechnicy może i wiedzą jak się zabrać do roboty, ale właściciel i obsługa nie zna podstaw mechaniki. Nie rozumieją co mechanik do nich mówi. Problem mają z dostępnością podstawowych materiałów, a jeżeli już są to nie ma za co zapłacić za nie bo firma jest głęboko zadłużona. Przestrzegam przed wizytą w tym warsztacie bo sam się nabrał na jej elegancki wygląd. Oszukali mnie i nie zapłacili za wykonaną prace. A co do aut zabytkowych to są auta wstawione komis, a nie ich własność. Oni nie mają pojęcia co z tymi autami zrobić. Miesiąc załatwiali zwykły wąż do wspomagania a rama na piaskowanie stoi pewnie rozebrana do dziś.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *