PKN ORLEN zwiększa dostępność paliw alternatywnych na stacjach paliw. Od początku 2020 r. Koncern przyłączył do sieci 28 szybkich stacji ładowania samochodów elektrycznych, a kolejne czekają na odbiory. Kończy się również okres testowy, w którym korzystanie z ładowarek było bezpłatne. Od 9 grudnia 2020 roku, w pięciu lokalizacjach, za ładowanie aut elektrycznych wprowadzona została opłata. Docelowo będzie ona obowiązywała w całej sieci ładowarek PKN ORLEN. Nowy cennik, nie obejmuje usługi abonamentu, której wprowadzenie planowane jest do końca 2021 roku.
– Strategia ORLEN2030, którą niedawno opublikowaliśmy, zakłada znaczące zwiększanie dostępności paliw alternatywnych. Stawiamy na rozwój sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych na naszych stacjach paliw, tak aby nasi klienci mogli bezpiecznie i swobodnie poruszać się po całym kraju. PKN ORLEN posiada już 67 stacji ładowania, a kolejne 83 powinniśmy oddać do użytku do końca 2021 r. Natomiast w całej Grupie ORLEN w Polsce i zagranicą funkcjonuje blisko 150 takich stacji. Działając w otoczeniu rynkowym, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wprowadzamy opłaty, dzięki którym finansowany będzie m.in. dalszy rozwój tej działalności – mówi Jarosław Dybowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Energetyki.
Cennik przewiduje opłaty w wysokości:
PKN ORLEN ostatnio uruchomił aplikację ORLEN Charge, która umożliwia znalezienie w szybki i wygodny sposób najbliższej stacji ładowania, sprawdzenie, które złącza są aktualnie dostępne na danej ładowarce oraz mocy dostępnych na złączu, rozpoczęcie i zakończenie sesji ładowania w dowolnym momencie i miejscu, czy sprawdzenie poziomu naładowania na złączach DC oraz mocy z jaką ładuje się pojazd. Użytkownik ma również możliwość szybkiej komunikacji z infolinią ORLEN 24/7 w razie problemu z ładowarką, sprawdzenia historii swoich sesji ładowania oraz udogodnień znajdujących się w pobliżu stacji ładowania ORLEN.
W sieci PKN ORLEN funkcjonuje obecnie 67 stacji szybkiego ładowania o mocy 50 i 100 kW, a kolejne są w fazie realizacji. Są one zlokalizowane głównie przy stacjach paliw ORLEN, wzdłuż najważniejszych tras komunikacyjnych. Wyposażone są one w złącza DC tj. CHAdeMO, CCS a także AC Typ 2, obsługujące wszystkie typy samochodów elektrycznych dostępnych na świecie.
Opłaty będą wdrażane stopniowo, w pierwszej kolejności zostaną one uruchomione na następujących stacjach ładowania:
· Gdynia – ul. Morska 495
· Wrocław – ul. Szybowcowa 27
· Katowice – ul. Piotrowicka 92
· Łódź – ul. Brzezińska 25
· Kraków – ul. Armii Krajowej 21a
Moim zdaniem słuszne wprowadzenie jest opłat za ładowanie samochodów elektrycznych. Nie rozumiem dlaczego mielibyśmy dopłacać z podatków do ładowania czyiś samochodów. Wprowadzenie więc opłat jest sprawiedliwe i nie powinno się bronić ich braku ekologią ponieważ produkcja energii elektrycznej w naszym kraju do zbyt ekologicznej nie należy. Nie mniej jednak aby nie wyjść na całkowitego przeciwnika samochodów elektrycznych cieszy mnie rozwój i wzrost dostępności stacji ładujących.