Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot: KM PSP w Gdańsku

Po wypadku betoniarki łącznik al. Sucharskiego z ul. Elbląską w Gdańsku jest wyłączony z ruchu

Biegnący na estakadzie łącznik al. Sucharskiego z ul. Elbląską został zamknięty i wyłączony z ruchu. Wszystko z powodu wypadku betoniarki, która w środę 26 października, przełamała bariery ochronne wiaduktu i spadła na tory kolejowe. GZDiZ informuje, że wyłączenie jezdni z ruchu potrwa do czasu zakończenia czynności przez policję oraz wprowadzenia tymczasowych zabezpieczeń umożliwiających przywrócenie ruchu na obiekcie. 

Do uszkodzenia elementów wyposażenia wiaduktu doszło w środę 26 października ok. godz. 15:30. Jadąca łącznicą betoniarka uderzyła w bariery energochłonne, przebiła balustradę i spadła na tory kolejowe. W wyniku wypadku śmierć poniósł kierowca pojazdu.

Dla zachowania bezpieczeństwa ruchu łącznica umożliwiająca zjazd z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską w kierunku centrum Gdańska musiała zostać zamknięta.

Trasa objazdu dla pojazdów poruszających się Trasą Sucharskiego od strony mostu wantowego, chcących zjechać na ul. Elbląską:

  • Po minięciu zamkniętej łącznicy należy jechać prosto i zjechać z Trasy na następnym zjeździe na węźle Michałki,
  • Po zjeździe na rondzie należy skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) w ul. Michałki przebiegającą pod Trasą Sucharskiego,
  • Na kolejnym rondzie należy ponownie skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) i wjechać na Trasę Sucharskiego w relacji do mostu wantowego,
  • Po wjeździe na Trasę Sucharskiego należy zjechać w prawo na następnym węźle i wjechać na ul. Elbląską.
Fot. GZDiZ

Bariery to niezbędny element wyposażenia obiektów inżynierskich odpowiadający za bezpieczeństwo ruchu drogowego. Podstawowa funkcja bariery to ograniczenie możliwości przejechania pojazdu poza krawędź jezdni. Ponadto bariery energochłonne w sytuacjach awaryjnych mogą pomóc kierowcy w wyprowadzeniu pojazdu na tor ruchu równoległy do bariery – innymi słowy pojazd w miarę możliwości oprze się o barierę, a nie od niej odbije, co zmniejsza ryzyko kolizji z innymi pojazdami. Należy jednak pamiętać, że bariera nie jest stuprocentowym zabezpieczeniem przed wypadkiem – jej skuteczność uzależniona jest m.in. od ciężaru pojazdu i jego prędkości.

Źródło: GZDiZ

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Zapowiedź] Gdański Rajd 40+ – sobota 18 maja

Niezwykła przygoda z obrazami wybitnych gdańskich mistrzów, ale także – Gdański Rajd 40+, który startuje …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *