Dealer Mercedesa z Gdańska-Oliwy ma powody do zadowolenia. Rok 2017 był dla firmy przełomowy – zakończył się I etap budowy nowej siedziby Mercedes-Benz Witman przy Grunwaldzkiej 493 i mimo prowadzenia tak dużej inwestycji, udało się osiągnąć dobry wynik sprzedażowy. Z salonu w Oliwie w 2017 roku wyjechały łącznie 352 Mercedesy, w tym 49 w wersji AMG.
Sprzedaż 2017 – AMG, kabriolety i serie limitowane
Mercedes-Benz Witman w 2017 roku sprzedał łącznie 352 samochody. Przeważająca większość z nich pozostała w naszym regionie, co bardzo mnie cieszy – informuje Paweł Stefaniak, Dyrektor Handlowy Mercedes-Benz Witman. Aż 49 egzemplarzy to samochody z rodziny Mercedes-AMG. Udało nam się również pozyskać kilka unikatowych modeli, których produkcja była limitowana. Wymagało to od nas złożenia zamówień na nie, na długo przed planowanym terminem dostawy – dodaje.
Sukcesem 2017 roku jest również wyjątkowo dobra sprzedaż samochodów z otwartym nadwoziem. Sprzedano kilka sztuk Klas C i E w wersji Cabrio, ale także S63 AMG Cabrio i 2 sztuki roadster’a AMG GT C.
Ponadto w 2017 roku z salonu MB Witman w Gdańsku wyjechały takie modele jak limitowany do 150 sztuk C63 S Cabrio “Ocean Blue”, pierwszy w Polsce egzemplarz odświeżonej Klasy S w wydaniu S63 AMG+, a także supersportowy GT C.
We flocie Mercedes-AMG najpopularniejszymi modelami były serie A/CLA/GLA45 AMG, których sprzedano 15 sztuk. Na drugim miejscu uplasowały się modele C43/C63 z ilością 7 sprzedanych egzemplarzy, E43/E63 – 6 sztuk, 3 GLS63 oraz 3 S63 AMG i 2 sztuki AMG GT C.
Z kolei najpopularniejszym modelem w gamie Mercedes-Benz w MB Witman w 2017 roku był SUV GLC. Wybrało go ponad 70 klientów.
– W IV kwartale 2017 roku do oferty wprowadziliśmy leasing 1%, co bardzo ożywiło sprzedaż. W tym okresie 80% sprzedanych samochodów było w tym systemie. Dla przykładu – rata za A45 AMG wynosiła wówczas 2250 zł netto miesięcznie – to przyciągnęło wielu nowych klientów do naszej firmy – dodaje Paweł Stefaniak.
Rok 2017 – pod znakiem budowy
Nowa siedziba dealera to największa inwestycja w historii firmy. W 2017 roku zakończyła się trwająca 9 miesięcy budowa całkowicie nowego, 12-stanowiskowego serwisu i docelowego salonu sprzedaży aut używanych.
– Najważniejszym wydarzeniem ubiegłego roku w naszej firmie, było zakończenie budowy I etapu inwestycji i przeprowadzka do nowej przestrzeni. Co się z tym wiąże to także rozpoczęcie budowy II etapu – czyli salonu sprzedaży, w miejscu dotychczasowego. Stary budynek był wizytówką firmy od samego początku jej istnienia. Nowy obiekt pod względem architektonicznym i technologicznym wyprzedza nasze czasy – mówi Piotr Wittman, Dyrektor Marketingu Mercedes-Benz Witman.
O sukcesie można również mówić w przypadku usług serwisowych
– Mimo całego zamieszania związanego z rozbudową, zarówno salon, jak i serwis nie przestał obsługiwać klientów nawet na 1 dzień – podkreśla Piotr Wittman. Nawet w trakcie przeprowadzki pozostawaliśmy do dyspozycji naszych klientów. W tym czasie w serwisie zrealizowaliśmy o 15% więcej zleceń niż w roku 2016.
W 2018 roku dealer kontynuować będzie budowę nowego salonu, którego otwarcie planuje się na III kwartał 2018 roku. Obecny rok to także wiele premier w gamie Mercedes-Benz, do których dealer już teraz się przygotowuje.
– W 2018 roku czeka nas premiera CLS’a, nowej Klasy A, ale również wiele nowych wersji – między innymi hybrydy “53” od AMG, topowa odmiana bestsellera – GLC63 AMG. Z naszego salonu wyjedzie też kilka bardzo unikatowych i ekskluzywnych modeli, na które klienci złożyli zamówienia jeszcze w 2017 roku – podsumowuje Paweł Stefaniak.