Porsche to najbardziej ekskluzywna marka, która w Trójmieście posiada swoje oficjalne przedstawicielstwo. Mimo tego, notuje ona z roku na rok coraz lepsze wyniki sprzedażowe, a sama ilość wydanych, nowych samochodów może zrobić wrażenie. W 2019 roku w sopockim Centrum Porsche sprzedano ponad 280 nowych samochodów.
Najpopularniejszymi modelami – co zapewne nie dziwi – są SUV’y Macan i Cayenne. Sprzedano ich odpowiednio 135 i 80 egzemplarzy. Ostatnie miejsce na podium najpopularniejszych nowych modeli sprzedanych w Porsche Centrum Sopot, zajmuje Panamera, która znalazła 33 nabywców, w tym 4 sztuki w wersji Sport Turismo.
Pozostałymi modelami była legenda marki: 911-tka, sprzedana w liczbie 22 sztuk oraz modele 718 Boxster (6 sztuk) i Cayman (7 sztuk). Ogólny wynik z 2019 roku, czyli 283 nowe samochody, jest o 10 sztuk lepszy, niż ten osiągnięty w 2018 roku.

Każda pojedyncza transakcja jest dla nas radością i mierzymy ją w kategorii sukcesu. Cieszymy się, że nasi klienci nadal chętnie kupują samochody Porsche, a z roku na rok wynik sprzedażowy sukcesywnie rośnie. Jesteśmy przekonani, że to za sprawą wyjątkowych modeli dopasowanych do każdego z nas, wyjątkowych i hucznych eventów, a także pracy każdego z nas w miejscu sprzedaży. Cieszymy się, że rok 2019 zamknęliśmy wynikiem sprzedaży ponad założony cel. Zawsze jest to dla nas duża radość i powód do dumy – mówi Karolina Łukaszewska-Kempa, Marketing Manager Porsche Centrum Sopot.
Kilka milionów, za kilka sztuk.
Wśród sprzedanych samochodów trafiły się też bardzo drogie egzemplarze.
Najdroższym sprzedanym samochodem w Porsche Centrum Sopot w 2019 roku była Panamera w wersji Turbo S E-Hybrid o mocy 680 koni mechanicznych, z których 550 pochodzi z silnika spalinowego, a 136 z elektrycznego. Egzemplarz ten skonfigurowany został na łączną kwotę 1 091 000 zł – informuje Sławomir Sankiewicz, Kierownik Sprzedaży Porsche Centrum Sopot. Ponadto, wśród najdroższych sprzedanych aut znalazły się: kolejna Panamera Turbo S E-Hybrid, Panamera Turbo oraz ikona motoryzacji Porsche 911 GT3 RS. Cena każdego z nich oscyluje wokół 1 000 000 zł brutto – dodaje.
2020 rok – rok elektromobilności w Porsche
W nowym roku, w gamie modelowej Porsche nastąpi przełom. W sopockim salonie po raz pierwszy zaprezentowany zostanie nowy model o całkowicie elektrycznym napędzie – Taycan.
Rok 2020, początek nowego dziesięciolecia, to wejście w świat samochodów elektrycznych, które powoli będą dominować rynek i wypierać te znane nam do tej pory modele. Na pewno, nie tylko w tym roku, hitem i największą nowością będzie zatem Porsche Taycan, który w naszym salonie pojawi się już w marcu 2020. Nie możemy się go doczekać, klienci również oczekują go w salonie, aby móc przetestować jego możliwości. Dzięki swojej innowacyjnej koncepcji, Taycan to samochód gotowy na przyszłość. Definiują go cechy, które od zawsze były fundamentalne dla każdego Porsche: czyste emocje i maksymalna przyjemność jazdy. Niektórzy mieli już okazję przetestować ten model, wszyscy potwierdzają te słowa – mówi Karolina Łukaszewska-Kempa.
Współczesne trendy narzucają także inne rozwiązania, zmierzające do obniżenia CO2. Porsche przygotowane jest do tego, oferując modele hybrydowe, a ich sprzedaży w 2020 roku sprzyjają także uwarunkowania prawne.
W nowym roku będziemy chcieli podtrzymać poziom sprzedaży samochodów podobny do ubiegłorocznego. W związku z nowelizacją ustawy o podatku akcyzowym, która zmniejsza akcyzę na modele hybrydowe, liczymy, że będzie miała wpływ na zwiększenie sprzedaży naszych modeli PHEV – ocenia Sławomir Sankiewicz.
Jaki był rok 2019 dla Porsche w Trójmieście?
Wysokie wskaźniki sprzedaży to nie jedyny sukces tej szlachetnej marki w Trójmieście. W minionym roku do Trójmiasta przyjechało około 100 egzemplarzy samochodów tej marki uczestniczących w corocznym wydarzeniu Porsche Parade.
Ponadto, znany polski żeglarz sportowy – Mateusz Kusznierewicz został oficjalnie ambasadorem Porsche Centrum Sopot, a w salonie zadebiutowało nowe wcielenie legendy marki.

Najważniejszą premierą tego roku dla nas była prezentacja nowej 911’tki w odsłonie 992. Premierę tego modelu świętowaliśmy w Sopocie w kwietniu 2019 roku. To nasz flagowy model, który kochają wszyscy. Na nim opiera się design wszystkich pozostałych modeli i dlatego to nasz wzór, nasz „core”, do którego będziemy się zawsze odwoływać i który w naszym sercu zajmuje zawsze kluczowe miejsce – podsumowuje Karolina Łukaszewska-Kempa.