piątek , 24 września 2021
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Polska premiera najnowszej generacji Porsche 911 z Porsche Centrum Sopot

911 –  ta liczba w motoryzacji znaczy więcej, niż wszystkie pozostałe razem wzięte. Ikona samochodu sportowego. Fenomen pasji prowadzenia, osiągów, dźwięku i niepowtarzalnego stylu, który od ponad 50 lat jest symbolem Porsche. To ze słynnej 911-tki czerpią pozostałe modele producenta z Zuffenhausen.   

Polska premiera najnowszego symbolu marki Porsche była na wszystkie możliwe sposoby połączona z liczbą 911.

Premiera Porsche 911-06814

W imprezie udział wzięło 911-stu gości zaproszonych, po raz pierwszy w historii, przez 4 Centra Porsche z Polskich miast: Sopotu, Warszawy, Katowic i Poznania.

Premiera odbyła się 19.11.2015, a odsłonięcia samochodu dokonano o 21:11 (9:11).

Premiera Porsche 911-06817

Spektakularny pokaz odbył się w Hali Wysokich Napięć Instytutu Energetyki w Morach pod Warszawą. Imprezę poprowadził Olivier Janiak, a uświetniło ją wielu znanych klientów marki Porsche. Spotkać można było Wojciecha Modest Amaro będącego ambasadorem Porsche i posiadaczem 911 Targa 4S. W uroczystości udział wzięli również przedstawiciele salonów sprzedaży Porsche: Andrzej Lellek – właściciel m.in. Porsche Centrum Sopot, Maciej Jakubowski – Dyrektor Zarządzający Porsche Centrum Poznań oraz Piotr Gańko – Dyrektor Zarządzający Porsche Centrum Warszawa.

Porsche 911 (991.2)

Najnowsza generacja Porsche 911, która pojawi się w salonach 12 grudnia, to wizualnie raczej lifting znanej dotychczas wersji. Co jednak nie powinno nikogo dziwić, bowiem 911-tka, poza wersją 996, nigdy nie wprowadzała stylistycznej rewolucji pomiędzy poszczególnymi generacjami.  Stąd właśnie określenie najnowszej generacji jako 991.2.

Premiera Porsche 911-06889

W nowym modelu, zmieniono między innymi światła. W przednich pojawiły się, znane dotychczas z modeli GTS, czteropunktowe reflektory do jazdy dziennej w technologii LED oraz trójwymiarowe lampy tylne. Ponadto zmieniono klamki, wprowadzono nowy wzór felg oraz osłonę silnika z pionowymi, a nie jak dotychczas poziomymi, listewkami.

Wewnątrz pojawił się nowy system Porsche Communication Management z 7-calowym ekranem dotykowym, a na kierownicy zainstalowano pokrętło służące do wyboru trybu jazdy, znane z 918 Spyder. Nawigacja współpracuje z usługami Google Earth oraz funkcją StreetView, może również monitorować natężenie ruchu i korki na drogach.

Premiera Porsche 911-06919

Nowe systemy bezpieczeństwa to między innymi asystent zmiany pasa, system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny tempomat Adaptive Cruise Control oraz skuteczniejszy układ hamulcowy.

Uwagę zwraca też sportowy układ wydechowy, którego rury umieszczono centralnie z tyłu, na wzór znany np. z GT3 obecnej generacji.

Premiera Porsche 911-06900

We wszystkich wersjach zastosowano również adaptacyjne zawieszenie z możliwością zwiększenia prześwitu. Po raz pierwszy w standardzie wszystkich odmian znajduje się również system Porsche Active Suspension Management (PASM), który elektronicznie reguluje siłę tłumienia amortyzatorów.

Nowy napęd

Najistotniejsze zmiany zaszły jednak w kwestii napędu. W najnowszej odsłonie 911’tki zastosowano nowy, sześciocylindrowy silnik biturbo o pojemności 3 litrów. Współpracuje on z turbosprężarkami i rozwija w podstawowej odmianie Carrera 370 koni mechanicznych i 450 Nm momentu obrotowego. W mocniejszej odmianie Carrera S  jest to odpowiednio 420 KM i 500 Nm.

Premiera Porsche 911-06915

Zmiany konstrukcyjne zostały oczywiście wymuszone poprzez przepisy dotyczące spalania i emisji spalin. Równocześnie udało się jednak poprawić osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4.2 sekundy w przypadku 911 Carrera i 3.9 sekundy w wersji S. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 293 km/h (308 w Carrera S). Mimo tak doskonałych osiągów producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa wynosi w zależności od wersji 7.4 – 7.7 l/100 km.

Producent oraz sprzedawcy Porsche zapewniają także, że doznania z jazdy oraz dźwięk silnika, mimo zastosowania turbosprężarek , zadowoli wszystkich miłośników Porsche 911.

Premiera Porsche 911-06906

Czy tak będzie w istocie przekonamy się prawdopodobnie na początku przyszłego roku, kiedy do klientów trafią pierwsze egzemplarze.

Premiera Porsche 911-06858Ceny nowego Porsche 911 wynoszą:
911 Carrera Coupe FL – 481 993 zł

911 Carrera S Coupe FL – 551 692 zł

911 Carrera Cabrio FL – 546 096 zł

911 Carrera S Cabrio FL – 615 795 zł

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Ćwiczenia ratownictwa medycznego na torze Autodrom Pomorze

23 września o godzinie 10.00 na terenie Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Autodrom Pomorze w Pszczółkach …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *