W AMG Brand Center kolejny raz debiutuje nowy model z rodziny AMG. Po raz pierwszy w Polsce, w Gdańsku obejrzeć można najpotężniejsze, seryjne AMG. GT 63 S E PERFORMANCE to hybryda o mocy 843 KM z maksymalnym systemowym momentem obrotowym o wartości ponad 1400 Nm. Samochód w Polsce dostępny jest w cenie od 993 900 zł, natomiast seria AMG Special Edition wymaga 103 312 zł dopłaty.
Aby przenieść swoje charakterystyczne DNA w zelektryfikowaną przyszłość, Mercedes-AMG opracowuje własną, unikalną ścieżkę techniczną. W swojej strategii napędów hybrydowych E PERFORMANCE firma z siedzibą w Affalterbach wykorzystuje na przykład rozwiązania techniczne z Formuły 1. Koncepcja ta obejmuje niezależny zespół napędowy z jednostką elektryczną i akumulatorem przy tylnej osi. W przypadku AMG GT 63 S E PERFORMANCE układ składa się z 4,0-litrowego silnika V8 biturbo z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, wysokowydajnego akumulatora opracowanego przez AMG oraz w pełni zmiennego napędu na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Moc systemowa 620 kW (843 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy ponad 1400 Nm umożliwiają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 s. Po mniej niż 10 s prędkość przekracza już 200 km/h. Przyspieszenie kończy się dopiero przy 316 km/h. To wszystko przy masie własnej wynoszącej 2380 kg.
Pewnie mało kto zwróci na to uwagę, ale samochód w trybie bezemisyjnym (korzystając tylko z silnika elektrycznego), może pokonać do 12 kilometrów.
Topowy wariant w gamie AMG GT 4-drzwiowe Coupé oferuje w wyposażeniu m.in.:
- Zawieszenie AMG RIDE CONTROL+, które za sprawą bezstopniowo regulowanych nadciśnieniowych zaworów bezpieczeństwa w ciągu kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia każdego koła do aktualnej sytuacji. Do wyboru bazowych ustawień służą programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT – od trybu Sport+, służącego do szczególnie dynamicznej jazdy, po ustawienie Comfort, zapewniające łagodne tłumienie. Ponadto zestrojenie podwozia można zmieniać osobno, niezależnie od wybranego trybu jazdy, za pomocą przełącznika. Do wyboru są trzy konfiguracje.
- Zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMICS wpływa m.in. na strategię działania elektronicznego systemu kontroli stabilności ESP®, napędu na wszystkie koła i elektronicznie sterowanego tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Efekt: większa zwinność bez negatywnego wpływu na stabilność.
- Ceramiczno-kompozytowy, wysokowydajny układ hamulcowy – lekki, o długiej żywotności i wyjątkowo wysokiej stabilności działania.
Stylistycznym wyróżnikiem najmocniejszej wersji GT, jest tylny zderzak, w którym pod klapką, ukryto wtyk do ładowania jednostki elektrycznej.
Prezentowany egzemplarz jest pierwszym, jaki został pokazany w naszym kraju. Samochód jest aktualnie dostępny w gdańskim salonie Mercedes-Benz Witman.