środa , 27 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Pomorscy kierowcy jeżdzą bez obowiązkowego ubezpieczenia OC

W 2015 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zarejestrował w całym kraju łącznie 85 tysięcy spraw dotyczących kierowców, nie posiadających obowiązkowego ubezpieczenia OC. Na Pomorzu odsetek takich osób wzrósł aż o 40%.

Ponad połowę przypadków nieposiadania OC udało się zidentyfikować dzięki sprawdzeniu danych w ogólnopolskiej bazie polis komunikacyjnych prowadzonej przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Największy wzrost wykrywalności przypadków braku OC nastąpił w województwach: pomorskim, małopolskim i lubelskim.

Statystyki pokazują, że największe ryzyko kolizji z nieubezpieczonym pojazdem jest w województwach: lubuskim, dolnośląskim, zachodniopomorskim i warmińsko-mazurskim.

Dzięki bazie Ośrodka Informacji UFG, zawierającej dane o wszystkich polisach komunikacyjnych,  zidentyfikujemy pojazd bez OC, nawet gdy stoi w garażu i nie wyjeżdża na drogę.

Hubert Stoklas, wiceprezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

W 2016 roku sankcje za brak ubezpieczenia OC są jeszcze wyższe niż w minionym roku. Wysokość kar uzależniona jest bowiem od poziomu płacy minimalnej w Polsce. Podstawowa kara dla auta osobowego to dwukrotność tego wynagrodzenia w danym roku; z kolei dla ciężarówek – trzykrotność.

Fot. UFG
Fot. UFG

Z  ostatnich szacunków UFG wynika, że  odsetek pojazdów poruszających się po polskich drogach bez ważnego obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wykazuje tendencję malejącą i  oscyluje wokół 0,7 proc.

Warto pamiętać, że polisa OC chroni posiadacza pojazdu – i kierowcę – przed koniecznością wypłaty z własnej kieszeni odszkodowania dla ofiar wypadku spowodowanego nieubezpieczonym pojazdem. Świadczenia te wypłaca ofiarom Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który następnie występuje z tzw. regresem (zwrot wypłaconych kwot) do sprawcy wypadku i nieubezpieczonego posiadacza pojazdu.

Źródło: UFG

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Travel in Style – magia Rolls-Royce’a!

W 1906 roku narodził się symbol luksusu motoryzacyjnego, który do dzisiaj utrzymuje się na szczycie. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *