poniedziałek , 24 stycznia 2022
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner British Auto Zdunek 750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner British Auto Zdunek 750x200
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_XC60
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

Pomorski odcinek Autostrady A1 zmienia właściciela

Szwedzka firma budowlana Skanska zamierza sprzedać swoje udziały w spółce, która zarządza pomorskim 152-kilometrowym odcinkiem Autostrady A1 Gdańsk-Toruń. O takich planach spółka poinformowała we wtorek. Wartość transakcji szacowana jest na ponad 600 milionów złotych. 

Nabywcą, który zamierza przejąć 30% udziałów Gdańsk Transport Company (GTC), jest spółka należąca do funduszy DIF Infrastructure IV i Swiss Life Funds (Lux) Global Infrastructure Opportunities II. Zgodę na przeprowadzenie transakcji muszą jeszcze wyrazić polscy ministrowie infrastruktury i skarbu. Skanska chciałaby, aby do sprzedaży doszło jeszcze w tym roku.

Poza szwedzką firmą, udziałowcami spółki GTC są John Laing Infrastructure, który posiada 30 proc. udziałów, NDI Autostrada (25 proc.) i Intertoll (15 proc.).

W 2039 roku, kiedy wygaśnie koncesja na eksploatację A1 przez GTC, autosrada zgodnie z umową zostanie przekazana stronie publicznej.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Range Rover Sport pierwszym wydanym samochodem w nowym salonie British Auto Zdunek

3 stycznia 2022 roku rozpoczął swoją działalność nowy dealer marek Jaguar i Land Rover – …

Jeden komentarz

  1. A potem będize problem jak z autostradą „kulczykową” tylko po co to komu.
    GTC jak i autostrady powinny podlegać wyłącznie Polskiemu ministerstwu nie szwedzkim, czy innym konsorcjum.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *