Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Pomorski oddział Grupy Wróbel przekazał do testów pierwszego w Polsce Actrosa e600

Elektromobilność już stosunkowo dawno wkroczyła do segmentu pojazdów ciężarowych i stopniowo zaczynamy to odczuwać także w Polsce, dostrzegając raz po raz elektryczne samochody ciężarowe. Pomorski oddział Mercedes-Benz Grupa Wróbel przekazał do testów swojemu klientowi pierwszy w Polsce egzemplarz ciągnika Actros w wydaniu e600. To elektryczny ciągnik wagi ciężkiej z zasięgiem do 500 kilometrów. Pojazd przypadł do gustu i sprawdził się w przypisanej mu roli. Wszystko wskazuje na to, że flotę firmy testującej zasili przynajmniej jeden egzemplarz z opcją zakupu kolejnych. 

EActros 600 do transportu dalekobieżnego miał swoją światową premierę pod koniec 2023 roku. Ciągnik dysponuje akumulatorem o dużej pojemności przekraczającej 600 kilowatogodzin – stąd nazwa modelu 600. Posiada też nową, wyjątkowo wydajną oś napędową pozwalającą osiągnąć 500 kilometrów zasięgu.

Badania producenta wskazują, że około 60 procent dalekobieżnych podróży klientów Mercedes-Benz Trucks w Europie jest krótszych niż 500 kilometrów. To oznacza, że ​​infrastruktura ładowania w bazie oraz w punktach załadunku i rozładunku jest wystarczająca w takich przypadkach, aby elektryczne ciągniki miały sens ich zastosowania.

Największą zaletą tego pojazdu jest technologia napędu i możliwość przejechania nawet do 500 km z pełnym ładunkiem – mówi Piotr Bryła, Doradca Klienta Mercedes-Benz Grupa Wróbel.

Innowacyjna oś elektryczna eActrosa 600 o mocy szczytowej 600 kW zapewnia niezbędną moc do ciężkiego, codziennego transportu. Dzięki ładowaniu megawatowemu można go naładować z 20% do 80% w ciągu ok. 30 minut. W eActrosie zastosowano akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), które nie zawierają niklu ani kobaltu co dodatkowo zwiększa jego „ekologiczną atraksyjność”. Takie rozwiązanie przynosi też korzyści w zakresie przepływu prądu i żywotności. Ta ostatnia obliczona jest na wartość do 1 200 000 km przebiegu. Sam samochód objęty jest 6 letnią gwarancją.

Wizualnie, dalekobieżny e-truck charakteryzuje się nowym, purystycznym designem z czystymi liniami i aerodynamicznym kształtem.

Elektryczny ciągnik w ramach redukcji CO² w firmie BHJ

Mercedes-Benz eActros 600 trafił na testy do firmy w Wielkopolsce. Wykorzystywany jest w transporcie krajowym, pokonując jednorazowo trasy do 400 kilometrów z pełnym ładunkiem.

Realizując cele Grupy BHJ w zakresie redukcji CO2 postanowiliśmy rozpocząć Projekt Zeroemisyjnego Transportu. Wspólnie z firmą Mercedes-Benz wprowadziliśmy pierwszy w stu procentach elektryczny pojazd ciężarowy w celu transportu naszych produktów do naszych klientów – opowiada Piotr Franczak, Managing Director BHJ Polska.

Ciągnik waży około 11.7 tony, natomiast załadowany 44 tony. Akumulatory mają łączną pojemność 621 kWh. Cena Actrosa e600 jest wyższa od ciągnika w wydaniu standardowym. Uwzględniając jednak dotacje do zakupu pojazdu elektrycznego oraz aktualne akcje handlowe proponowane przez dealerów, to obie wersje stają się porównywalne.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

#MonthlyMeetUp – czyli spotkania przy ładowarce

Trójmiejskie tradycje spotkań motoryzacyjnych są bardzo bogate. Mamy zloty miłośników klasycznych samochodów, sportowych i tuningowych. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *