Wyczynowa rodzina Porsche rośnie w siłę. Wśród 911-tek tę rolę pełni GT3, w gamie Boxster’a i Cayman’a modele GTS. Jednak ten ostatni podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. GT4 to najmocniejsza, najszybsza i wywołująca największe emocje wersja tego coupe z centralnie umieszczonym silnikiem.
Wizualnie Cayman GT4 odróżnia się od swoich słabszych braci przede wszystkim zmianami, które wymusiła poprawa aerodynamiki. Dostrzec można dodatkowy wlot powietrza na masce, zmieniony kształt przedniego zderzaka z wielkimi wlotami oraz tylny dyfuzor i zamontowany na stałe duży spojler z tyłu. Ponadto zauważalne jest także obniżenie samochodu. W stosunku do standardowej wersji, GT4 osadzony jest 30 mm niżej nad ziemią.
We wnętrzu zamontowano kubełkowe fotele, a wszystko zdobi wysokogatunkowa skóra i alkantara.
Silnik to jednostka znana z 911 w wersji Carrera S, tutaj jednak ubyło jej 15 koni mechanicznych. Bokser o pojemności 3.8 litra generuje 385 koni mechanicznych, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 4.4 sekundy i poprzestać maksymalnie na 295 km/h. Na tym aby skutecznie się zatrzymać czuwa ceramiczny układ hamulcowy.
Wszystko to przynosi efekt szczególnie na torze wyścigowym. Jak podaje Porsche, Cayman GT4 osiągnął czas okrążenia na Nurburgringu wynoszący 7 minut i 40 sekund (dla porównania 918 Spyder 6:48).
Egzemplarz prezentowany na zdjęcia oczekuje obecnie w Porsche Centrum Sopot na odbiór przez klienta. Samochód można natomiast zamawiać w salonach Porsche od początku roku. Cena podstawowej wersji GT4 wynosi 428 800 zł brutto.