Początek roku 2019 to kolejne nowości w gamie Porsche. W 2018 roku do sopockiego Centrum trafiły między innymi: nowy Cayenne, 911 GT3 Touring, 911 GT2 RS, nowe wcielenie Macan’a… oraz pierwszy egzemplarz Panamery GTS. Samochód jednak szybko zniknął z pola widzenia i świąteczno-sylwestrowy okres spędził ukryty w dealerskim garażu. Na początku roku przyjechały kolejne egzemplarze i są już wydawane klientom. Odmiana GTS dostępna jest zarówno w wersji limuzyny jak i kombi Sport Turismo. Co się zmieniło w tej najbardziej sportowej wersji Panamery?
Pierwsza generacja Porsche Panamera GTS zadebiutowała w 2011 roku. Od tamtego czasu, jeszcze bardziej usportowiona limuzyna od Porsche, stała się jedną z ulubionych wersji wśród jej nabywców.
Sercem nowego GTS’a jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. Jednostka, zaopatrzona w filtr cząstek stałych, o 20 KM oraz 100 Nm mocniejsza od swojego poprzednika. W połączeniu z seryjnym pakietem Sport Chrono zapewnia modelom Panamera GTS i Panamera GTS Sport Turismo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s, a ich prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 292 i 289 km/h.
Napęd przekazywany jest oczywiście na obie osie poprzez Porsche Traction Management (PTM) oraz 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową PDK.
Head-up, adaptacyjne zawieszenie i sportowa stylizacja
Nowością ofertową jest zastosowany po raz pierwszy w Porsche Panamera, wyświetlacz przezierny typu head-up, który może być konfigurowany według preferencji kierującego. Ponadto w standardzie montowane jest tu adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, zapewniające elastyczną kontrolę i optymalną rozpiętość ugięcia sprężyn. Sportowe podwozie modeli GTS zostało obniżone o 10 mm, a system aktywnego tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) otrzymał bardziej sportowe nastawy.
Stylistycznie uwagę zwraca pakiet Sport Design, który odróżnia model GTS od pozostałych. Cechuje się przednim pasem z nowymi, czarnymi akcentami, czarnym wykończeniem dolnej partii tyłu nadwozia oraz szeregiem ciemniejszych dodatków. Do tego GTS standardowo wyposażono w 20-calowe koła z obręczami Panamera Design.
Wewnątrz elementy z czarnej Alcantary oraz anodowanego aluminium. Seryjna specyfikacja obejmuje także podgrzewaną, wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów i wykończeniem z Alcantary oraz moduł Connect Plus z bogatą gamą cyfrowych usług. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS pozwala personalizować kabinę samochodu za pomocą różnych elementów designu, takich jak tarcza obrotomierza, przeszycia czy loga GTS w kontrastujących odcieniach Carmine Red lub Crayon.
Nowy model Panamera GTS w Porsche Centrum Sopot dostępny jest już także do jazd testowych. Ceny Panamery GTS rozpoczynają się od 641 230 zł, a Panamery GTS Sport Turismo – od 655 870 zł.