czwartek , 12 grudnia 2024
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Powstanie nowa droga w województwie. GDDKiA szuka wykonawców

Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE GDDKiA wysłała ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi krajowej do pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino” zlokalizowanej w gminie Choczewo. Droga projektowana jest po całkowicie nowym śladzie i będzie łączyć aktualnie budowaną S6 z elektrownią.

Droga do pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej

Rozpoczęty przetarg, którego szczegóły za kilka dni pojawią się na platformie zakupowej GDDKiA, dotyczy zaprojektowania i wybudowania jednojezdniowej drogi, o przekroju 1×2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego). Inwestycję podzielono na dwa odcinki, Lubiatowo – droga wojewódzka nr 213 (o długości ok. 11 km) oraz droga wojewódzka nr 213 – węzeł Łęczyce na S6 (ok. 15 km). Dodatkowo w ramach obecnie realizowanej trasy S6 na odcinku Leśnice – Bożepole Wielkie wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce.

Fot. GDDKiA

Zakres inwestycji

Przebudowana bądź wybudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Zainstalowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz powstanie kanalizacja deszczowa i kanał technologiczny. Dodatkowo wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, takie jak przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym oraz ekrany przeciwolśnieniowe.

Ponadto nowa droga krajowa poprawi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników oraz zmniejszy negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia lokalnej społeczności (m.in. obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport). Dodatkowo nawierzchnia zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t.

Strategiczne połączenie

Nowa trasa zapewni skomunikowanie pierwszej w kraju elektrowni jądrowej z drogą ekspresową S6. Dzięki inwestycji zwiększy się przepustowość układu komunikacyjnego, odciążona zostanie sieć dróg lokalnych, a dodatkowo skróci się czas podróży między Trójmiastem i nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo.

Inwestycja została ujęta w uchwale Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program wspierania inwestycji infrastrukturalnych w związku z realizacją kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej, w tym elektrowni jądrowej, w województwie pomorskim”.

W przypadku odcinka od Lubiatowa do DW213 wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację prac (z wyłączeniem okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca). Umowę GDDKiA planuje podpisać w I kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w II kwartale 2028 r.

Z kolei wykonawca trasy od drogi wojewódzkiej nr 213 do S6 będzie miał 22 miesiące na realizację prac (z wyłączeniem okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca). Umowa ma zostać podpisana w I kwartale 2025 r., tak by budowa mogła zakończyć się w III kwartale 2028 r.

Więcej informacji na stronie projektu: www.lubiatowo-S6.pl.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Chwila przed otwarciem: odwiedzamy Dom Stellantis Grupy Zdunek przy trójmiejskiej obwodnicy

To największa, wciąż trwająca, motoryzacyjna inwestycja tego roku w Trójmieście. Przy Obwodnicy, pomiędzy węzłami Karczemki …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *