wtorek , 14 stycznia 2025
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

Pracowało 60 pojazdów, koszt – 316 tys. zł. Raport z poniedziałkowej “Akcji Zima” w Gdańsku

Najpierw było ostrzeżenie o opadach śniegu, wydane dla Trójmiasta i okolicznych powiatów przez Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni. W Gdańsku już w niedzielę o godz. 16 postawiono w stan gotowości ekipy obsługujące sprzęt do odśnieżania dróg. Do akcji ruszyły wieczorem i pracowały do rana. Znamy już szczegóły tej w pierwszej w 2021 r. walki o utrzymanie dobrej przejezdności dróg w Gdańsku.

Magdalena Kiljan, rzeczniczka prasowa Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informuje, że z niedzieli na poniedziałek (3-4 stycznia) w akcji na miejskich drogach uczestniczyło 60 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania i zwalczania śliskości jezdni, pługoposypywarek oraz ciągników. Prace prowadzono do godz. 8 w poniedziałek. Użyto w sumie ponad 750 ton soli z piachem lub samej soli (NaCl) i 44 tony samego piachu (kruszywo). Prognoza warunków pogodowych potwierdziła się, opady śniegu i śniegu z deszczem były chwilami bardzo intensywne, w nocy i nad ranem nastąpił szczególnie groźny dla ruchu samochodów spadek temperatury poniżej 0 st. C.

W ramach akcji oczyszczono dwie kategorie dróg:

  • Fot. Jerzy Pinkas/www.gdansk.pl

    Drogi Podstawowego Układu Komunikacyjnego (jezdnie posiadające status dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych), gdzie prowadzona jest komunikacja miejska. Tutaj koszt akcji wyniósł prawie 197 tys. zł. Użyto 28 pojazdów specjalistycznych, które m.in. posypały jezdnie solą – użyto w sumie 525 ton NaCl.

  • Drogi Uzupełniającego Układu Komunikacyjnego (drogi o znaczeniu lokalnym – gminne i wewnętrzne). Tutaj koszt akcji wyniósł nieco ponad 119 tys. zł. Użyto 16 pługoposypywarek i 15 ciągników typu rolniczego, które m.in. posypały nawierzchnie dróg kruszywem i środkami chemicznymi (230,5 tony), a także samym kruszywem (44 tony).
Źródło: Gdańsk.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Zamknięcie mostu Siennickiego w Gdańsku. Jaka organizacja ruchu samochodów?

Most Siennicki w Gdańsku musi zostać całkowicie zamknięty. Badania ekspertów z Politechniki Gdańskiej wykazały, że …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *