E-Pace, czyli zupełnie nowy, kompaktowy SUV z rodziny Jaguara oficjalnie zadebiutował w Trójmieście. Pierwsza, przedpremierowa prezentacja tego samochodu miała miejsce w salonie British Automotive Gdańsk jeszcze w listopadzie w 2017 roku. Kto wówczas nie zdążył zobaczyć nowego modelu, miał ku temu okazję w piątkowy wieczór. Podczas spektakularnego pokazu w gdyńskim studiu filmowym „Panika”, E-Pace zaprezentował się w pełnej krasie blisko 200 zgromadzonym gościom.
Ten nowy, kompaktowy SUV rozpoczyna nowy rozdział w historii brytyjskiej marki, wprowadzając ją do najpopularniejszego obecnie segmentu na rynku motoryzacyjnym. SUV’y stają się podstawą modelową u wielu producentów, którzy jeszcze do niedawna słynęli z produkcji jedynie samochodów sportowych i luksusowych.
Na miejsce prezentacji nowego modelu, dealer British Automotive Gdańsk wybrał studio filmowe, które tego typu wydarzenie gościło po raz pierwszy. Unikatowe miejsce umożliwiło zaoferowanie gościom dodatkowych atrakcji, takich jak prezentacja możliwości tak zwanego „green screen’a”, nazwanego na te potrzeby „Jaguar Virtual”, który w czasie rzeczywistym przenosił zaparkowanego Jaguara, wraz z pasażerami na drogę. Całość prezentowana była w „na żywo” na dużym ekranie w studiu. Ponadto, odbył się pokaz mody z kolekcji trójmiejskich projektantów.

Impreza utrzymana była w sportowym duchu – czyli takim, jaki prezentuje E-Pace. Gwiazdą wieczoru była wicemistrzyni Polski w driftingu – Blanka Turska. Trójmiejska zawodniczka opowiedziała również o swoich wrażeniach z jazdy modelem E-Pace po torze Autodrom Pomorze w Pszczółkach. Jak podkreśliła – „E-Pace to przede wszystkim bezpieczeństwo i przyczepność, mimo usilnych prób nie udało mi się „podriftować” E-Pace’em – samochód jedzie jak po sznurku”.

E-Pace przekonuje do siebie unikalną w tej klasie stylistyką i ponadprzeciętnymi właściwościami jezdnymi. Samochód ma około 4,4 metra długości, ale dzięki dużemu rozstawowi osi, wynoszącemu 2,68 metra, wewnątrz wygospodarowano sporo miejsca. Mimo opadającej linii dachu, projektantom udało się również zachować przyzwoitą przestrzeń nad głowami pasażerów tylnego rzędu. E-Pace to także pierwszy Jaguar wyposażony wyłącznie w 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne z rodziny Ingenium, zamontowane poprzecznie, co również zaowocowało zwiększeniem przestrzeni.
Podstawowym silnikiem E-Pace jest jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Bazowo łączona jest z napędem na przednie koła i tradycyjną, manualną skrzynią biegów. Mocniejszy wariant tego silnika, o mocy 180 KM, ma już seryjny napęd na 4 koła. Topowym silnikiem, jest benzynowa jednostka 2.0 o mocy 249 KM lub 300 KM.
Technologicznie, E-Pace jest mocno spokrewniony z modelem Range Rover Evoque. To siostrzanej marce, nowy Jaguar zawdzięcza swoją konstrukcję.
Nowy Jaguar oferowany jest w 4 wersjach wyposażeniowych. Podstawowy to po prostu E-Pace, bardziej rozbudowany jest wariant E-Pace S oraz SE, a najbogatszym w gamie jest model HSE.
Ceny Jaguara E-Pace rozpoczynają się od 145 900 złotych za podstawowy wariant z przednim napędem i manualną skrzynią biegów. Napęd na 4 koła wymaga dopłaty 11 500 zł, a skrzyni automatyczna 11 100 zł. Początkowo w ofercie znalazła się seria E-Pace First Edition w cenie 273 200 zł za wersję 2.0 i4D Diesel 180 KM oraz 274 900 zł z benzynowym silnikiem 2.0 i4P o mocy 249 KM. Oba warianty mają automatyczną skrzynię biegów i napęd 4WD. Najdroższy wariant, z 300 konnym silnikiem benzynowym i napędem AWD to wydatek 277 100 zł.