11 grudnia 2014 roku, czyli wcześniej niż wstępnie planowano, w hotelu Sheraton w Sopocie, trójmiejski dealer marki Mercedes-Benz firma BMG Goworowski, zorganizował pokaz nowego modelu AMG GT. Jest to drugi, po SLS AMG, samodzielnie skonstruowany model przez inżynierów z Affalterbach.
AMG do niedawna było niszowym działem fabrycznego tuningu samochodów marki Mercedes. Dzisiaj jest to już pełnowymiarowa firma produkująca sportowe odmiany aut z gwiazdą na masce. Doświadczenie i wyrafinowanie tej firmy sprawiły, że najnowszy Mercedes AMG GT, podobnie jak wcześniej SLS AMG, został zaprojektowany przez nią od zera.
Stylistyka AMG GT jest unikalna i nie da jej się porównać z niczym innym, także z poprzednikiem. Zaniechano tu otwieranych do góry drzwi w stylu Gullwing-a, aby uniknąć porównań do SLS-a. Samochód jest o 2 cm krótszy od poprzednika i ponadprzeciętnie szeroki oraz niski. Charakterystycznym elementem stała się tutaj przednia szyba, która jest nachylona pod stosunkowo niedużym kątem, z wnętrza sprawiając wrażenie niemal pionowej. Na pokrywie bagażnika zainstalowany jest spoiler, który otwiera się podczas szybkiej jazdy, by zwiększyć docisk.
Pozycja za kierownicą jest wyśmienita. Siedzi się bardzo nisko, ale miejsca dla kierowcy i pasażera jest dużo. Lotniczy styl kokpitu widać w 6 otworach wentylacyjnych mających nawiązywać do silników odrzutowych. Centralnym punktem pulpitu jest duży ekran obsługujący funkcje samochodu i nawigację. Pod nim, w panelu centralnym, znajduje się selektor skrzyni biegów i przyciski, po 4 w dwóch rzędach, mające nawiązywać do układu silnika V8.
Mercedes AMG GT nie zdołał oprzeć się współczesnym trendom panującym w motoryzacji, musiał więc dotknąć go także downsizing. Silnik jest mniejszy o ponad 2 litry, niż w poprzedniku, modelu SLS (6.2 l). Jest to 4.0 litrowa V8-ka z podwójnym doładowaniem. Dzięki czemu kierowca ma do swojej dyspozycji moc 462 KM w wersji GT albo 510 KM w GTS. Moment obrotowy, wynosi odpowiednio 600 i 650 Nm. Osiągi dzięki temu to już najwyższa liga – przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 4 sekund i prędkość maksymalna ponad 300 km/h.
Warto dodać, że nowy silnik posiada głowicę wykonaną ze stopu cyrkonu, dzięki czemu ma większą odporność na temperaturę. Ponadto wnętrza cylindrów wykonane są w technologii Nanoslide, dzięki której są dwa razy twardsze niż z żeliwa. W wydechu z kolei są umieszczone klapki, które działają jak bypass znany np. z Porsche – dzięki czemu dźwięk silnika zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy.
Pierwsze egzemplarze Mercedesa AMG GT trafią do klientów w kwietniu 2015 roku, jednak już od pewnego czasu salony Mercedesa przyjmują na nie zamówienia.
Firma BMG Goworowski sprzedała do tej pory dwie sztuki. Klienci, którzy je zakupili od dawna jeżdzą Mercedesami, ale AMG w ich garażu to nowość – informuje Marek Szybilski, Szef Sprzedaży Samochodów Osobowych Mercedes-Benz.
Ceny zaczynają się od 563 509 zł za model GT i 653 509 zł za 510-konnego GTS-a. Cena choć duża, wydaje się jednak atrakcyjna biorąc pod uwagę konkurencję, np. o nazwie 911 Turbo, której ceny zaczynają się od ponad 800 000 zł.
Oficjalny pokaz nowego modelu AMG GT odbył się w jednej z sal konfernecyjnych sopockiego hotelu Sheraton. Jest to pierwsza taka oficjalna prezentacja tego modelu w Polsce – dodają przedstawiciele firmy BMG Goworowski.
Przed hotelem wystawione zostały modele G63 AMG oraz GLA45 AMG. Ponadto po raz pierwszy pokazano egzemplarz sedana C63 AMG sprowadzonego specjalnie na tę okazję z Niemiec.