500 kilometrów każdego dnia, z łącznie 30-toma klientami, pokonały testowe modele Taycan od Porsche, podczas tegorocznej edycji wydarzenia zorganizowanego przez dealera Porsche Centrum Sopot. trzy-dniowa Impreza była nietypową formą premiery odświeżonego elektryka – aktywnie, bo wraz z testami na publicznych drogach. Bazą wydarzenia był gdyński Hotel Quadrille, skąd zaproszeni gości udali się w trasę.
Jazdy testowe poprzedziła statyczna prezentacja w urokliwym ogrodzie Hotelu Quadrille, którą poprowadzili instruktorzy Porsche Polska, wraz z handlowcami Porsche Centrum Sopot.
Następnie goście wyruszyli w niemal 100-kilometrową podróż z Gdyni w okolice miasta Szemud i z powrotem, do Hotelu w Gdyni gdzie uraczono nas wykwintnymi posiłkami.
Porsche Taycan po liftingu nie szokuje stylistycznie. Potrzeba nie lada eksperta i znawcy w jednej osobie, aby odróżnić nowy model od poprzedniego. Jednak w samochodzie zaszły istotne zmiany konstrukcyjne, które wpłynęły na prowadzenie, komfort oraz tak istotny w samochodach elektrycznych – zasięg.
Wszystkie zmodernizowane warianty Porsche Taycan są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. A opcjonalnie dla wersji z napędem na wszystkie koła można zamówić nowe zawieszenie Porsche Active Ride. Zawieszenie niezmiennie utrzymuje nadwozie Porsche Taycan w poziomie, nawet podczas dynamicznych manewrów hamowania, skrętu i przyspieszania. Przy płynnej jeździe podwozie niemal całkowicie pochłania nierówności i sprawia wrażenie „przeczenia prawom fizyki”.
Wyposażenie standardowe jest także bogatsze niż dotychczas. Oświetlenie ambientowe, wspomaganie parkowania ParkAssist z kamerą cofania, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, podgrzewane przednie fotele, inteligentny menedżer zasięgu Porsche (PIRM), pompa ciepła z nowym układem chłodzenia, schowek na smartfon z funkcją bezprzewodowego ładowania, elektrycznie sterowane pokrywy gniazd ładowania po stronach kierowcy i pasażera z przodu, przełącznik trybu jazdy oraz wspomaganie układu kierowniczego Plus – to wszystko jest w podstawowym wyposażeniu odświeżonych Porsche Taycan.
Taycan dostępny jest od 489 tys. zł, Taycan 4S od 558 tys. zł, Taycan Turbo od 809 tys. zł, a Taycan Turbo S od 969 tys. zł. Ceny modeli Cross Turismo zaczynają się od 547 tys. zł (Taycan 4 Cross Turismo), 583 tys. zł (Taycan 4S Cross Turismo), 815 tys. zł (Taycan Turbo Cross Turismo) i 966 tys. zł (Taycan Turbo S Cross Turismo). Dla modeli Sport Turismo przyjęto ceny bazowe – 494 tys. zł (Taycan Sport Turismo), 563 tys. zł (Taycan 4S Sport Turismo), 814 tys. zł (Taycan Turbo Sport Turismo) i 974 tys. zł (Taycan Turbo S Sport Turismo).
W sopockim Centrum Porsche eksponowane są już egzemplarze nowego Taycana, w tym absolutnie topowy wariant – Taycan Turbo GT o mocy blisko 1100 koni mechanicznych.