Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
moto3m_KIA_750x200
previous arrow
next arrow

Premiera Talisman’a z Renault Zdunek

Renault Talisman Premiera Stary Maneż-08821Długo zapowiadany i mocno oczekiwany następca popularnej Laguny oficjalnie zadebiutował w Trójmieście! Gdański dealer, firma Renault Zdunek, pokazała najnowszą limuzynę w swojej ofercie, podczas pokazu w Starym Maneżu w Gdańsku. Talisman jest wyrośniętym przedstawicielem klasy średniej. Klientom oferuje przestrzeń, komfort i bardzo bogate wyposażenie w rozsądnej cenie od 92 900 zł.

Premierowy pokaz przepełniony był muzyką, efektami świetlnymi oraz kulinarnymi akcentami z Francji. Wszystko w eleganckim i stonowanym klimacie.

Renault Talisman Premiera Stary Maneż-08760Goście do swojej dyspozycji mieli francuskie wina, znane na całym świecie aromatyczne sery i słynne francuskie makaroniki. W tej iście francuskiej atmosferze zaprezentowano dwa egzemplarze Talisman’a, w tym najelegantszą odmianę Initiale Paris.

Renault zdecydowało się, po 20 latach, zakończyć rynkową karierę Laguny. Wyrazem zmian ma być między innymi nazwa nowego modelu, który z pewnością stanie się jednym z popularniejszych samochodów tej marki na polskim i europejski rynku.

Przed Talisman’em ważne zadanie, bowiem ten samochód zastępuje w pewnym sensie dwa modele. Z jednej strony Lagunę, która była typowym przedstawicielem klasy średniej. Z drugiej – model Latitude, który aspirował do klasy średniej wyższej, lecz niestety nigdy nie osiągnął spektakularnego sukcesu (podobnie jak jego poprzednicy – Vel Satis i jeszcze wcześniej Safrane).

Renault Talisman Premiera Stary Maneż-08758

Dlatego też następca został zaprojektowany „na wyrost”. Talisman, mając 485 cm długości i 281 cm rozstawu osi, wyraźnie aspiruje do wyższego segmentu niż typowi rywale jak Mondeo, Passat czy Insignia. W bezpośrednich porównaniach klasyfikowany jest raczej bliżej Skody Superb.

Wygląd zewnętrzny samochodu jest nowoczesny, ale zarazem unikalny – z własnym, łatwo rozpoznawalnym stylem. Ten jest, mimo akcentów jak tylne lampy ciągnące się niemal przez całą klapę czy też duże logo na grillu, dość konserwatywny. Tym razem producent nie zdecydował się na odważne eksperymenty stylistyczne, jakie miały miejsce w Avantime oraz wspomnianym już Vel Satis’ie.

Talisman oprócz dużej i ładnej sylwetki oferuje też ogrom miejsca w środku. W pierwszej kolejności debiutuje wersja sedan, a wkrótce dołączy do niej kombi. Na tle rywali pierwszy wariant wyróżnia się ogromną przestrzenią bagażową o pojemności 608 litrów. Również ilość miejsca na nogi oraz nad głową robi wrażenie. I to zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie. Z przodu siedzi się na obszernych, dobrze wyprofilowanych fotelach. Kierowcy docenią ergonomię wnętrza, a pasażerowie jego jakość wykończenia.

Renault Talisman Premiera Stary Maneż-08796

Centralny panel zdobi, w zależności od wersji wyposażenia, mniejszy bądź większy panel w stylu „tabletu” obsługujący pokładowe multimedia. Topowy system R-Link 2 oferuje 8.7 calowy ekran.

Talisman prezentuje się świeżo i nowocześnie. Renault nigdy nie miało problemów z zaprojektowaniem eleganckich i ładnych samochodów. Najnowsza limuzyna w ofercie tego producenta to potwierdza. Wnętrze robi jeszcze większe wrażenie. Jest przestronnie, wygodnie i luksusowo.

Kierowca może też liczyć na liczne rozwiązania wspomagające go w prowadzeniu. Dostępne są między innymi systemy kontrolujące pas ruchu oraz kontrolujący bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu. Dostępna jest też funkcja rozpoznawania znaków drogowych i informowanie o przekroczeniu dozwolonej prędkości oraz tak zwany asystent martwego pola, a także wyświetlacz head-up.

W ofercie dostępne są dwa silniki benzynowe 1.6 TCe o mocach 150 i 200 KM oraz wysokoprężne 1.5 dCi 110 KM i 1.6 dCi 130 oraz 160 KM. Współpracują one z 6-biegową manualną lub 6 i 7 biegowym automatem EDC.

Talisman ma jeszcze jednego asa w rękawie. Prowadzenie, które wspomaga system czterech skrętnych kół 4Control, połączony z adaptacyjnym zawieszeniem, a także rozwiązanie zwane Multi-Sense. Sprzężenie i koordynacja wszystkich ich razem powoduje zwiększenie precyzji prowadzenia, komfortu i bezpieczeństwa. Ponadto, kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy. Są to komfort, sport, eko i neutral oraz perso, który umożliwia wybór indywidualnych ustawień według preferencji kierowcy.

Renault Talisman Premiera Stary Maneż-08785

Dealer Renault Zdunek przyjmuje już zamówienia na Talisman’a w salonach w Gdyni, Sopocie i Gdańsku. Podstawowy wariant Life z najsłabszym dieslem kosztuje 92 200 zł. Bogatszy Zen i mocniejszy silnik to już wydatek ponad 100 000 zł. A najdroższy wariant Initiale Paris z najmocniejszą jednostką wysokoprężną pod maską to koszt 147 900 zł. Przedział cenowy dla wersji kombi to od 96 900 zł do 151 900 zł.

Dostępny jest także w finansowaniu od 888 zł miesięcznie oraz z 5-letnią gwarancją.

Krzysztof Głowacki i Tadeusz Zdunek
Krzysztof Głowacki i Tadeusz Zdunek

Podczas premierowego pokazu, Renault Zdunek przedstawiło także swojego nowego ambasadora, który będzie jeździł Talisman’em. Jest nim bokser Krzysztof Głowacki.

Zobacz również: Krzysztof Głowacki ambasadorem Renault Zdunek i modelu Talisman

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Ultraluksus w klasie SUV: Mercedes-Maybach GLS600 w BMG Goworowski

GLS to największy w gamie Mercedesa SUV. Jeśli jednak sama wielkość nie jest wystarczająco luksusowa, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *