niedziela , Grudzień 15 2019
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Premierowe Dni Otwarte w BMG Goworowski: Nowy GLS i Klasa A w wydaniu 45 AMG

Premierowe Dni Otwarte w BMG Goworowski: Nowy GLS i Klasa A w wydaniu 45 AMG

W ostatnie dni listopada dealer marki Mercedes-Benz, firma BMG Goworowski, zaserwowała swoim klientom spektakularne premiery. Debiut nowego GLS’a, czyli największego SUV’a z gwiazdą, został przyćmiony pokazem nie jednej, lecz aż trzech wyczekiwanych nowości z gamy AMG. W salonie w Gdyni, po raz pierwszy u tego dealera, pokazano AMG A45s oraz dwa egzemplarze CLA45s. Czwarty egzemplarz – tym razem szary, w wersji Shooting Brake, czeka przed salonem – gotowy do jazd testowych. 

Nowy GLS to prawdziwy gigant. Z długością nadwozia przekraczającą 5.2 metra bije takie modele jak Audi Q7, BMW X7, Lexus LX, Range Rover, a nawet Bentley Bentayga. Większy (poza modelami amerykańskimi – jednak zwykle z niższej niż GLS półki) jest obecnie tylko Rolls-Royce Cullinan.

Mercedes określa GLS’a jako SUV Klasy S. I nie chodzi tu tylko o gabaryty – nowy model jest wyjątkowo luksusowy i komfortowy. W jego kabinie może podróżować od 6 do 7 osób. Zależnie od wybranej wersji jest to układ 2+3+2 lub bardzo luksusowy 2+2+2 z indywidualnymi fotelami. Według zapewnień producenta w III rzędzie wygodnie usiądą osoby nawet o wzroście 1,94 m. Co ciekawe, bagażnik zachowuje przyzwoity rozmiar, nawet w konfiguracji z rozłożonymi wszystkimi fotelami.

Napęd obecnie obejmują dwie wersje – w obu przypadkach są to silniki wysokoprężne, 6-cylindrowe, o pojemności 2.9 litra. Odmiana GLS 350 d 4MATIC ma 286 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a GLS 400 d 4MATIC – 330 KM i 700 Nm.

Podstawowa wersja dostępna jest w cenie od 410 909 zł natomiast mocniejszy wariant 400 d to wydatek minimum 429 209 zł.

Najmocniejszy, seryjny, czterocylindrowy silnik świata 

Nie ma wątpliwości, że bardziej spektakularną nowością była prezentacja nowej gamy samochodów z segmentu Klasy A w wydaniu 45 od AMG.

W gdyńskim salonie wyeksponowano łącznie 4 egzemplarze: CLA45s w kolorze żółtym oraz czerwonym, A45s i CLA45 Shooting Brake.

Sercem najmocniejszego wcielenia Klasy A jest od nowa opracowany 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Jest to najmocniejsza czterocylindrowa jednostka na świecie, będąca w produkcji masowej. Rodzina modeli A45 dostępna jest w dwóch wariantach mocy. Podstawowy „45” ma 387 KM natomiast warianty „s” generują 421 KM.

Nowa Klasa A w swoim najbardziej sportowym wydaniu ma się stać wyznacznikiem jakości prowadzenia i osiągów w swojej klasie. Jedną z nowości, która ma znaczący wpływ na wrażenia z jazdy, jest aktywny, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+: po raz pierwszy układ ten oferuje selektywny rozdział momentu obrotowego pomiędzy kołami tylnej osi za pośrednictwem systemu AMG TORQUE CONTROL. Oznacza to, że siła napędowa jest rozdzielana pomiędzy lewe i prawe tylne koło w sposób bardzo elastyczny i z różnymi przełożeniami, w zależności od sytuacji na drodze.

Nowy silnik wyróżniają liczne inteligentne rozwiązania konstrukcyjne. W porównaniu do 4-cylindrowej jednostki stosowanej w serii 35, również montowanej poprzecznie, nowy motor jest obrócony wokół swojej pionowej osi o 180 stopni. Oznacza to, że turbosprężarka i kolektor wydechowy znajdują się z tyłu, z boku ściany grodziowej, a układ dolotowy „wylądował” z przodu.

Nowe rozwiązania inżynieryjne zastosowano także w zawieszeniu, układzie hamulcowym i kierowniczym. Ponadto modele „45” wyróżnia inna stylistyka, opcjonalnie rozwinięta o pakiet aerodynamiczny (zastosowany w prezentowanych modelach CLA).

W stosunku do serii 35 AMG, mocniejsze wydania najłatwiej poznać po szerszych przednich błotnikach z zaakcentowanymi nadkolami, zapewniające przestrzeń dla poszerzonej przedniej osi. Sylwetka wizualnie jest obniżona przez poszerzone listwy progowe AMG. Osłona chłodnicy ma szerszy dolny kontur i dwanaście pionowych żaluzji. Z kolei od tyłu w oczy rzucają się dwie okrągłe podwójne rury wydechowe (o średnicy 82 mm każda). W odmianach „45s” będą jeszcze większe – 90-milimetrowe końcówki układu wydechowego z wewnętrznym rowkowaniem i napisem „AMG”.

Osiągi modeli 45, zależnie od wersji silnikowej i nadwoziowej, reprezentują najwyższy poziom: czas przyspieszenia 0-100 km/h wynosi od 3.9 do 4.2 sekundy, a prędkość maksymalna 250 – 270 km/h!

Podstawowy cennik modeli AMG 45 wygląda następująco:
Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ 237 300 zł
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ 256 600 zł
Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ 262 000 zł
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ 281 300 zł
Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake 267 200 zł
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake 286 500 zł

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Moto3m TV] Nowe BMW X6 – debiutuje podczas Dni Otwartych w BMW Zdunek

Pierwsza generacja BMW X6 wzbudziła dużo kontrowersji – SUV w wersji Coupe? Początkowo projekt Bawarczyków spotkał ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *