BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Nowy Range Rover’a V generacji zadebiutował w Trójmieście

Dwa dni z rzędu trójmiejscy klienci mogli delektować się widokiem nowego wcielenia legendarnego, luksusowego samochodu terenowego – Range Rover. Obaj trójmiejscy przedstawiciele marki Land Rover – British Automotive Gdańsk oraz British Auto Zdunek obrali inne scenariusze. Pierwszy z nich pokazał nowy model w swoim salonie w Gdańsku, w towarzystwie klasycznych poprzedników. Drugi, ze względu na jeszcze brak docelowego salonu, wybrał pokaz w Hotelu Radisson Blu w Sopocie. 

Range Rover jest prawdziwą legendą. Wszystkie 5 generacji łączyło luksus z możliwościami terenowymi. Mimo wielu rywali na ryku, tak naprawdę żaden z nich nie ma podobnych założeń konstrukcyjnych jak Range Rover. Ten samochód w królewsko komfortowych warunkach ma dowieźć swoich pasażerów do celu, niezależnie którędy przebieg droga – czy jest to autostrada, wiejska droga, pustynia czy kamienisty, górski potok.

W najnowszym wydaniu pozostała charakterystyczna, wielka sylwetka z dużymi przeszkleniami. Nowością są chowane klamki i na nowo zdefiniowany tył z cienkimi światłami wkomponowanymi w czarną listwę z napisem Range Rover.

Samochód dostępny będzie w dwóch odmianach – standardowej oraz wydłużonej o 20 centymetrów LWB, która po raz pierwszy w historii modelu dostępna będzie w wersji 7-osobowej.  Nowy „Range” skonstruowany jest na modułowej platformie JLR o nazwie MLA-Flex. Zapewnia ona mniejszą masę i większą sztywność w porównaniu z poprzednikiem. Walory jezdne poprawia także skrętna tylna oś, która przy małych prędkościach poprawia manewrowość, a przy większych zwiększa możliwości szybkiego pokonywani łuków.

Wewnątrz zmiany idą z duchem czasu, wprowadzając Range Rover’a w digitalizację. Tradycyjne przyciski znalazły się na dwuramiennej kierownicy, panelu obsługi klimatyzacji oraz w formie przycisk startera i pokręteł głośności oraz funkcji off-roadowych. Pozostałe instrumenty to już nowoczesne wyświetlacze – kokpit o przekątnej 13,7 cala oraz środkowy ekran o przekątnej 13,1 cala do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego. Nie zapomniano oczywiście także o pasażerach z tyłu – oni również mają swoje ekrany i centrum sterowania.

Do napędu na razie używane są jeszcze silniki spalinowe, w większości w układzie MHEV (miękkiej hybrydy). Podstawową jednostką jest 3-litrowy diesel R6 o mocy 249, 300 lub 350 KM. Ponadto benzynowe 3.0 R6 o mocy 400 KM  i V8 Twin Turbo o pojemności 4.4 litra o mocy 530 KM. W pełni elektryczny Range Rover spodziewany jest w 2024 r. Wcześniej liczyć można na hybrydę Plug-In.

Range Rover to także rewelacyjne możliwości terenowe – chociaż pewnie mało kto odważy się z nich skorzystać. Napęd przenoszony jest na 4 koła poprzez 8-stopniową, automatyczną przekładnie. Dzięki regulowanemu zawieszeniu, Range Rover może się „unieść” prawie 30-centymetrów na gruntem, kąty natarcia i zejścia to odpowiednio 34,7 oraz 29 stopni, natomiast rampowy to 27,2 dla wersji krótkiej i 25,2 stopni dla LWB. Dodajmy, że głębokość brodzenia to aż 90 centymetrów.

Nowy Range Rover dostępny jest w wersjach wyposażenia SE, HSE i Autobiography. Przez pierwszy rok produkcji oferowana będzie specjalna wersja First Edition. Bazuje ona na modelu Autobiography, ale wzbogacona jest ekskluzywnymi dodatkami – np. lakierem Sunset Gold Satin. To właśnie tak skonfigurowany był premierowy egzemplarz, którzy zaprezentowali trójmiejscy dealerzy.

Podstawowa cena krótkiej wersji Range Rover’a z 249-konnym dieslem rozpoczynają się od 613 000 zł. Odmiana LWB, dostępna z dieslem o mocy 350 KM lub jednostką benzynową 3.0 400 KM to minimum 667 500 zł. Wersja LWB w wariancie 7-osobowym kosztuje od 681 300 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Giganci stają się jeszcze więksi! Trójmiejscy dealerzy na liście TOP50

Miesięcznik Dealer po raz kolejny podsumował miniony rok publikując coroczne zestawienie największych grup dealerskich w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *