Rok 2022 to jubileusz 50-lecia BMW M GmbH, które odpowiada za najmocniejsze i najbardziej sportowe modele marki BMW. Wyczynowa dywizja zaprezentowała w tym roku kulminacyjny model obchodów swojego święta – XM. Jest to pierwszy samochód o wysokich osiągach z napędem elektrycznym, pierwszy samodzielnie skonstruowany SUV nie spowinowacony z modelami z rodziny BMW, a także pierwszy oryginalny samochód BMW M od czasu kultowego BMW M1. Trójmiejscy klienci mogli go zobaczyć po raz pierwszy we wtorek, 6 grudnia, na zamkniętym pokazie w Klubie B90, zorganizowanym przez dealera BMW Bawaria Motors.
BMW XM przedpremierowo zostanie pokazany w 10 wybranych lokalizacjach w kraju. Do Trójmiasta powróci za tydzień – 13 grudnia, na pokaz w Sopocie.
XM będzie produkowane seryjnie od grudnia 2022 roku w amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się wiosną 2023 roku. Producent za najważniejsze rynki zbytu uważa USA, Chiny i Bliski Wschód. W tej chwili w całej Polsce zebrano około 100 zamówień na nowego, sportowego SUV’a BMW. Jak informuje przedstawiciel BMW Bawaria Motors Gdańsk – w salonie przy Grunwaldzkiej zamówiono już 10 sztuk.
Model produkcyjny z napędem spalinowym
Pierwsze spojrzenie na XM wzbudza kontrowersje. Czy to model seryjny? Czy to zatwierdzony projekt stylistyczny? Sylwetka XM jest imponująca – samochód jest wielki i ma niepowtarzalny wygląd. Nadwozie jest wyjątkowo masywne i wręcz futurystyczne.
Uwagę zwracają liczne dodatki – złote listwy poniżej bocznej linii okien, potężne, 23-calowe koła oraz emblematy – na błotnikach X ///M oraz logotyp BMW z tyłu, umieszczony w narożnikach szyby, zamiast w centralnym miejscu klapy.
Wnętrze jest mniej awangardowe niż nadwozie i bez problemu odnajdą się w nim dotychczasowi użytkownicy BMW, ale za to wykończone w zupełnie inny sposób. Spektakularne wrażenie robi podsufitka z trójwymiarową pryzmatyczną strukturą oraz masywne fotele. W kabinie wygospodarowano łącznie 5 miejsc siedzących. Producent, mimo wielkich gabarytów, nie przewiduje 7 osobowej wersji.
Napęd M HYBRID o mocy ponad 650 koni mechanicznych!
W BMW XM zastosowano napęd M HYBRID generujący moc systemową 653 KM. Wytwarzana jest ona wspólnie przez silnik spalinowy 4.4 l V8 M TwinPower Turbo o mocy 489 KM i napęd elektryczny o mocy do 197 KM.
Motor jest wspomagany przez silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic. Systemowy moment obrotowy napędu M HYBRID wynosi 800 Nm. Moc obu silników jest przenoszona na drogę za pośrednictwem napędu na wszystkie koła M xDrive, który faworyzuje tylną oś. Dodatkowo dostępny jest tryb 4WD Sand stworzony specjalnie do jazdy po wydmach i temu podobnym terenie.
Osiągi to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s oraz prędkość maksymalna 250 km/h, z możliwością jej zwiększenia do 270 km/h. W trybie ELECTRIC, XM może przejechać bez lokalnej emisji spalin z prędkością do 140 km/h dystans od 82 do 88 km.
Super SUV z Bawarii to wydatek blisko 1 miliona złotych
XM wymiarami zewnętrznymi dorównuje największemu w rodzinie X7. Długość nadwozia to 5110 mm. To 7 cm mniej niż X7, ale za to nowy, sportowy SUV jest o pięć milimetrów szerszy i aż 8 cm niższy.
Sportowe i bardzo ekskluzywne cechy mają swoja cenę – na BMW XM przeznaczyć trzeba minimum 935 000 zł, a to dopiero początek. Mnogość opcji wyposażenia i indywidualizacja swojego egzemplarza bez problemu pozwoli przekroczyć wartość 1 miliona złotych.