Lexus LC narodził się 4 lata temu podczas amerykańskiego Moto Show Detroit. Prototyp, oznaczony symbolem LC-LF (Lexus Future Luxury Coupe) prezentował nowe rozwiązania stylistyczne marki, nie był jednak planowany jako samochód, który miał zostać wdrożony do produkcji. Producent zmienił jednak swoje plany pod naciskiem ze strony klientów oraz mediów, którzy oczarowani zostali awangardowym stylem nowego, luksusowego coupe. Sześć miesięcy po premierze modelu koncepcyjnego, producent rozpoczął pracę nad modelem seryjnym. Produkcyjna wersja LC 500 od kilku dni jest w Polsce, we wtorek 23 sierpnia została pokazana również w salonie Lexus Trójmiasto.
LC 500 to duże i luksusowe coupe o charakterze Gran Turismo. Jest większe niż bratni model RC – ma 476 cm długości i192 cm szerokości.
Długi rozstaw osi, krótkie zwisy oraz nieduża wysokość nadwozia wynosząca tylko 134,5, cm nadają mu wyjątkowych proporcji. Nowy Lexus wygląda zjawiskowo, a w jego sylwetce odnaleźć można wyraźne nawiązania do supersportowego, nie produkowanego już modelu LFA. Pod względem stylistycznym trudno znaleźć mu równie atrakcyjnego rywala.
Lexus, konkurentów dla swojego coupe upatruje głównie wśród takich samochodów jak BMW serii 6 czy Maserati GranTurismo.
Układ kabiny to typowe dla tej klasy 2+2, z tylnymi fotelami, które traktować należy raczej w charakterze awaryjnym.
Napęd LC 500 stanowi 5-litrowy silnik V8 o mocy 477 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 530 Nm. To jednostka dobrze znana z modeli RC-F i GS-F.
Napęd przekazywany jest oczywiście na tylne koła, za pomocą 10-stopniowej skrzyni biegów. Lexus chwali się, że to zupełnie nowe rozwiązanie jest lżejsze i mniejsze od dotychczas stosowanych skrzyń o 8 przełożeniach, a jej praca w LC ma być szybsza i płynniejsza niż jakiejkolwiek innej przekładni.
W ofercie znajdzie się też hybrydowa odmiana LC 500h, która napędzana będzie nową jednostką Multi Stage Hybrid System, współpracująca z 3,5-litrowym spalinowym silnikiem V6.
LC zbudowany został na nowej platformie GA-L, która w przyszłości posłuży również innym, luksusowym samochodom, które opracuje koncern Toyoty. Konstruktorzy postawili bardzo dużą wagę na lekkość i wytrzymałość konstrukcji samochodu. Szkielet zbudowany jest głównie z włókna węglowego, a poszycia wykonano z aluminium. Ograniczeniu masy sprzyja też brak koła zapasowego – zamiast niego zastosowano tu opony typu run-flat. Ponadto nadwozie wzmocniono wysokowytrzymałą stalą czyniąc tym samym z LC najsztywniejszy model w ofercie Lexusa. Proporcje rozkładu mas między przednią a tylną osią wynoszą 52:48.
Już podczas porannej prezentacji dla dziennikarzy, w salonie w Gdyni zamówienie na LC 500 złożył pierwszy z klientów. Został on osobiście obsłużony przez Romana Waldera – właściciela Lexus Trójmiasto oraz Toyota Walder.
Siatka zamówień została otwarta wczoraj, spodziewamy się, że podczas dzisiejszej premiery uda się nam w Lexus Trójmiasto sprzedać kilka egzemplarzy nowego coupe. Produkcja ruszy w przyszłym roku, więc przewidujemy, że w II kwartale 2017 roku trafią pierwsze egzemplarze do naszych klientów.
Tomasz Hekert, Doradca ds. Sprzedaży Lexus Trójmiasto
Cena podstawowej wersji Lexusa LC 500 ustalona została na 499 000 zł.
Egzemplarz prezentowany w salonie Gdyni wcześniej pokazany był w Krakowie, oraz Warszawie. Z Trójmiasta przewieziony zostanie do Szczecina. Samochód prezentowany jest w Polsce w ramach sześciomiesięcznego tournee po ponad 25 krajach całej Europy.