Zima na polskich drogach to trudny okres dla kierowców. Ograniczona przyczepność i szybko zmieniające się warunki mogą zaskoczyć każdego. Dlatego diler marki, Mercedes-Benz BMG Goworowski, zaprosił łącznie ponad 90-ciu swoich klientów do Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy w Pszczółkach. Tam, pod okiem instruktorów, mieli okazję poćwiczyć jazdę na śliskiej nawierzchni oraz poznać w praktyce działanie systemów wspomagających kierowcę. Duży nacisk położono także na prezentację możliwości aut z napędem na 4 koła – 4Matic.
Podczas dwudniowej imprezy, zaproszeni goście mogli spróbować jazdy wieloma modelami stuttgardzkiej marki. Do jazd próbnych przeznaczono modele: CLA250 i CLA250 Shooting Brake, C200, E220 Bluetec oraz CLS350 Bluetec.
„Poligonem doświadczalnym” były trzy strefy toru w Pszczółkach:
1)Tor szosowy o długości 1047 metrów,
2)Płyta poślizgowa w formie pierścienia o średnicy 68 metrów,
3)Prostokątna płyta poślizgowa z tzw.szarpakiem (150 x 50 metrów)
Kierowcy mieli okazje zweryfikować swoje umiejętności zarówno podczas szybkiej jazdy szosowej jak i w pozorowanych poślizgach. Tłumaczono czym różni się podsterowność od nadsterowności oraz jak sobie z nimi radzić w realnych warunkach.
Wyprowadzenie samochodu z poślizgu nigdy nie jest łatwe, ale w nowoczesnych samochodach na szczęście pomagają w tym liczne systemy bezpieczeństwa. Mimo to, niezależnie od ich ilości i działania niezbędne są pewne nawyki, które nabyć można tylko podczas jazdy. Staramy się pokazać klientom firmy BMG Goworowski jak opanować samochód w krytycznej sytuacji – tłumaczy jeden z instruktorów ODTJ Autodrom Pomorze.
Często popełnianym błędem jest mocniejsze dokręcanie kierownicy podczas podsterowności. To właśnie ten rodzaj poślizgu doskonale uwidacznia się na pierścieniu poślizgowym. Kiedy skręcone koła tracą przyczepność, często odruchowo „skręca” się kierownicą jeszcze bardziej. To błąd – mówi instruktor. W takiej sytuacji należy odpuścić gaz i krótkotrwale prostować koła, aby odzyskały one przyczepność.
Zima to również dobry moment na pokazanie przewagi napędu na 4 koła nad tradycyjnym przednim lub tylnym.
Podczas tego wydarzenia przekazaliśmy w ręce naszych klientów tylko modele z napędem 4Matic. Są to przedstawiciele Klasy A w wersji sedan i kombi, Klasy C, E oraz CLS. Gościnnie prezentujemy również GLA45 AMG – mówi Marek Szybilski z BMG Goworowski.
Impreza odbywała się przez dwa dni – 27 i 28 listopada. Najwięcej emocji budziły jazdy po torze szosowym, szczególnie za kierownicą najmocniejszego, oddanego w ręce klientów, modelu CLS. Przesiadki pomiędzy poszczególnymi autami pozwoliły łatwo i szybko ocenić, który z nich najbardziej odpowiadał wymaganiom nabywców. Od stosunkowo małego, ale świetnie prowadzącego się w tych warunkach CLA, poprzez większą i cięższą Klasę C, do dużych i bardzo wygodnych Klas E oraz CLS.