Długo wyczekiwana nowość spod znaku Renault – nowe wcielenie popularnego kompaktowego Megane, dotarło do Trójmiasta. Jeszcze nie jest stałym bywalcem lokalnych salonów, ale kilkudziesięciu szczęśliwców miało już okazję zobaczyć i przede wszystkim pojeździć nowym Megane e-Tech podczas przedpremierowych pokazów w salonach Renault Zdunek w Gdańsku i Gdyni.
W kwestii elektromobliności, Renault jest liderem w Europie. Marka ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w tej kwestii i może się poszczycić sprzedażą już 400 000 samochodów o takim napędzie na Starym Kontynencie.
Sztandarowym modelem bezemisyjnej rodziny tego producenta staje się Megane e-Tech. Nazwa jest zapewne znajoma, ale samochód zupełnie nowy. Samochód bardzo dobrze został przyjęty na rodzimym, francuskim rynku i producent już ogłasza sukces. Tymczasem w Polsce Megane e-Tech dopiero przedpremierowo trafiło do salonów, gdzie pokazano je zaproszonym klientom. W stałej ekspozycji samochód pojawi się prawdopodobnie dopiero we wrześniu.
Megane e-Tech nie ma praktycznie nic wspólnego z dotychczasowymi modelami Renault. To zupełnie nowy epizod w historii marki. Świadczyć ma o tym także nowe logo, które jest wyrazem zmian zachodzących w branży. Megane e-Tech robi świetne wrażenie stylistyczne. Samochód jest ładny i nowoczesny. Komfort jazdy jest typowy dla francuskich aut, czyli wyższy niż można się tego spodziewać po tym segmencie. Również osiągi są więcej niż satysfakcjonujące. Producent przekonuje też, że nowy model jest wzorem ekonomii. Megane e-Tech z natury ma być bardzo oszczędne, notując zużycie prądu na poziomie nawet 13 kWh.
W Polsce samochód jest dostępny dla poziomu wyposażenia Equilibre, z akumulatorem trakcyjnym 40 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 130 KM w cenie 154 390 zł. W przypadku poziomu wyposażenia Techno jest to akumulator trakcyjny 60 kWh i silnik elektryczny o mocy 220 KM, w cenie od 189 390 zł.