Obecnie oferowany Fiat 500 zyskał ogromną sympatię klientów i stał się już samochodem na swój sposób kultowym. Włoski producent dostrzegł to już dawno, dlatego bazując na sukcesie najmniejszego z modeli, buduje kolejne. Konsekwentnie stosuje w nich nazwę „500” oraz charakterystyczne dla pierwowzoru elementy jak np. przednie, okrągłe reflektory. Do znanego już miejskiego modelu 500, nieco większego i bardziej rodzinnego 500L, dołącza właśnie uterenowiona odmiana 500X.
Aktualnie w wybranych salonach Fiat-a w całym kraju odbywają się przedpremierowe pokazy dwóch egzemplarzy nowego crossover’a. 500X w gamie Fiata zastępuje już nieco wysłużony model Sedici. Jest to przedstawiciel bardzo popularnego segmentu samochodów, często wybieranego przez klientów również w Polsce.
Powstał on na tej samej płycie podłogowej co Jeep Renegade i z tego też modelu czerpie swoją technologię. Oba auta produkowane są także w tej samej włoskiej fabryce. Fiat 500X dostępny jest w dwóch wariantach stylistycznych. City look, o spokojniejszej, miejskiej stylizacji (na naszych zdjęciach egzemplarz w kolorze białym), oraz off-road look (egzemplarz czerwony). Ponadto klienci mogą spersonalizować swojego uterenowionego Fiata, wybierając jeden z 12 kolorów lakieru.
Gama jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe (1.4 MultiAir 140 KM i 1.6 110 KM) i dwa wysokoprężne (1.6 120 KM oraz 2.0 140 KM). Mocniejszy z diesli posiada seryjnie napęd na 4 koła i opcjonalnie może współpracować z 9-biegową, automatyczną skrzynią biegów.
Samochód występuje tylko w wersji 5-drzwiowej. Ma 4,2 metra długości i 1,8 szerokości. Konkuruje z takimi autami jak Renault Captur, Opel Mokka, Suzuki Vitara i Nissan Juke.
Na chwilę obecną nie znane są jeszcze oficjalne ceny na polskim rynku, ale najprawdopodobniej podstawowe modele osiągalne będę za kwotę około 65 – 70 tys.zł.