piątek , 28 stycznia 2022
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner British Auto Zdunek 750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner British Auto Zdunek 750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_XC60
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Maciej Bejm (GDDKiA

Przetargi na realizację S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej z pozytywnym wynikiem kontroli Prezesa UZP

Kontrola uprzednia postępowania przetargowego na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (dwa zadania), którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, zakończyła się pozytywnym wynikiem. Po przedłożeniu przez wykonawców gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie umów na kontrakty.

GDDKiA czeka na gwarancje wykonawców

Dobiegła końca procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (Chwaszczyno – Żukowo – Gdańsk Południe). Standardowa i obligatoryjna, w przypadku dużych postępowań przetargowych, kontrola uprzednia prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała uchybień. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawców gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umów.

Przetarg

Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę tego odcinka S6, 26 lutego 2021 r. jako najkorzystniejsze wybrano oferty firmy Budimex (Chwaszczyno – Żukowo) oraz konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (Żukowo – Gdańsk Południe).

Zakres prac

Droga ekspresowa S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Wykonawcy zadań na podstawie koncepcji programowej opracują dokumentację techniczną, a następnie, po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, rozpoczną prace budowlane. Wybudowana trasa będzie dwujezdniową drogą ekspresową, po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. OMT ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa zadania realizacyjne:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km;
  2. Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (z rozbudową węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Realizacja inwestycji jest planowana na lata 2021-2025.

Komfort i bezpieczeństwo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego. Pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kolor ma znaczenie – BMW M8 Competition Fire Red w BMW Bawaria Motors Gdańsk

Kolor, który jednoznacznie kojarzy się ze sportowymi samochodami to najczęściej czerwony. Szczególnie często przypisywany jest …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *