344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Przyszłość motoryzacji według Audi: koncepcyjne skysphere i A6 e-tron pokazane w Audi City Gdańsk

W nowoczesnej przestrzeni Audi City Gdańsk, będącej unikalnym “showroom’em” tej marki w naszym kraju, odbyła się polska premiera koncepcyjnego Audi A6 e-tron. Samochód kilka dni temu zaprezentowano w Warszawie, a obecnie eksponowany jest w Gdańsku. Towarzyszy mu niezwykły koncept – skysphere. To jedyny zbudowany prototyp ultranowoczesnego samochodu, którego rozwiązania wyprzedzają aktualną technologię. Obie śmiałe wizje przyszłości można zobaczyć w gdańskim salonie przy Alei Grunwaldzkiej 347 do poniedziałku. 

Polska Premiera koncepcyjnego modelu Audi A6 e-tron w Audi City Gdańsk!

Wyjątkowe spotkanie o nazwie High Progress w ekskluzywnej przestrzeni Audi City Gdańsk to okazja do bliższego poznania koncepcyjnego model Audi A6 e-tron concept, który dotychczas pokazany był wyłącznie w takich miejscach jak m.in. Mediolan, Dubaj czy Monachium.

Jest to czterodrzwiowy Sportback klasy premium, który stanowi zapowiedź innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut skonstruowanych z myślą o masowej produkcji. Gdy auto trafi do sprzedaży, dostępny będzie także wariant kombi, zwany tradycyjnie w Audi “Avant” – widoczny na ekranie na powyższym zdjęciu.

Pokazany w gdańsku egzemplarz, to tylko zarys jego możliwości. Samochód prezentuje stylistykę zewnętrzną produkcyjnego modelu Audi A6 e-tron, ale póki co nie jest jeszcze gotowy projekt jego wnętrza, dlatego też nie zostało ono pokazane w Gdańsku. Według wstępnych informacji przedstawicieli marki, model około 2024 zostanie pokazany w ostatecznej wersji.

Technologia nowego A6 budzi emocje. Samochód ma mieć ponad 700 kilometrowy zasięg, jego ładowanie energią na pokonanie dystansu 300 km ma zajmować 10 minut, a najmocniejsze pojazdy z tej rodziny będą przyspieszały od 0 do 100 km/godz. w niecałe cztery sekundy.

Wyróżnikiem modelu koncepcyjnego jest oświetlenie, pozwalające m.in. wyświetlać gry wideo na ścianie podczas ładowania akumulatora, wszystko to dzięki reflektorom Digital Matrix LED, a także projektorom, które spod przednich reflektorów oraz progów będą wyświetlać na powierzchni przed samochodem informacje o zamiarze skrętu bądź wysiadania z samochodu.

Audi skysphere – szokujący ultraluksusowy roadster przyszłości

O ile zaprezentowany w Gdańsku model Audi A6 e-tron concept jest, przynajmniej wizualnie, bliski wprowadzenia do produkcji, o tyle druga z gwiazd, “święcąca” zdecydowanie najjaśniej tego dnia w Audi City Gdańsku, to samochód wręcz nierealnie przyszłościowy. To napędzany w pełni elektrycznie, dwudrzwiowy kabriolet, którego linie prowadzą wprost do przyszłościowego designu Audi. Koncepcyjne skysphere concept pokazuje także, jak marka na nowo definiuje luksus. I nie chodzi już tylko o jazdę, lecz ogół przeżyć z nim związanych.

Hasło przewodnie Audi “przewaga dzięki technice” staje się tutaj wręcz nieaktualne, bo technika jaką znamy… nie nadąża za tym samochodem!

Na zdjęciach z gdańskiego salonu można dostrzec, że koncepcyjne sportowe Audi stoi na oponach przeznaczonych do samochodów typu SUV. To dlatego, że nie udało się znaleźć na rynku 23-calowych gum, o odpowiednich parametrach (m.in. wagowych) dla tego pojazdu. A to dopiero początek!

Skysphere jest samochodem autonomicznym na 4 poziomie. Co to oznacza? To, że samochód (a więc jego producent) jest w pełni odpowiedzialny za jazdę i jej konsekwencje. Obecnie na rynku są już samochody reprezentujące 2 poziom autonomiczności. Jednak w nich, to wciąż kierowca ponosi odpowiedzialność za swoją jazdę. W prezentowanym Audi to ono całościowo może za nią odpowiadać!

Wymaga to mnóstwa czujników, kamer, analiz, scenariuszy i algorytmów zakodowanych w samochodzie. Szacuje się, że w ciągu kilku minut będą to tera-bajty danych wysyłanych przez samochód, także do innych poruszających się pojazdów, które będą wymieniać między sobą informacje o drodze czy też ruchu. Obecnie znany super-szybki internet 5G w tym przypadku okazuje się niedostatecznie szybki i o zbyt małej przepustowości.

Projektanci tego nowoczesnego samochodu muszą także stawić czoła kwestiom moralnym. W ekstremalnych sytuacjach, to samochód, na podstawie zakodowanych danych, będzie musiał podjąć decyzję co do sposobu uniknięcia wypadku i jego “mniejszych” skutków. Można się domyślać, że niektóre wybory mogą być naprawdę trudne.

Autonomiczne, koncepcyjne Audi skysphere concept może również samo odebrać swoich pasażerów mając już informację o aktualnym celu podróży oraz samodzielnie zajmuje się parkowaniem i ładowaniem. Krótko mówiąc, Audi tym samochodem pokazuje śmiałą wizję przyszłości, na która przy obecnych przepisach, ale także technologii nie jesteśmy gotowi.

Z bardziej “przyziemnych” technicznych cech Audi Skysphere, warto wspomnieć o dwóch długościach rozstawu osi. Za naciśnięciem przycisku kierowca może zdecydować czy sam poprowadzi swojego 4,94-metrowego e-roadstera w trybie “Sport” ze zredukowanym rozstawem osi czy woli wybrać relaksacyjną, turystyczną jazdę w 5,19-metrowym GT w autonomicznym trybie jazdy “Grand Touring”, podziwiając niebo i krajobrazy, mając maksymalną przestrzeń na nogi oraz korzystając z usług oferowanych przez zintegrowany cyfrowy ekosystem.

Jak działa system zmiennego rozstawu osi? Silniki elektryczne i zaawansowany technicznie mechanizm z wsuwanymi w siebie elementami nadwozia i ramy, umożliwiają zmianę rozstawu osi i długości zewnętrznej samochodu o 250 milimetrów. Równocześnie prześwit pojazdu jest regulowany o 10 milimetrów, co zwiększa komfort i dynamikę jazdy. W tym trybie kierownica i pedały przesuwają się w niewidoczną przestrzeń.

Za dostarczenie mocy do kół Audi skysphere odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową. Łącznie 465 kilowatów mocy i 750 niutonometrów momentu obrotowego z łatwością radzi sobie z ważącym zaledwie około 1800 kilogramów roadsterem. Rozkład masy na napędzaną oś tylną, wynoszący około 60 procent, zapewnia dobrą trakcję i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie czterech sekund.

Stylistycznie, skysphere inspirowany jest klasycznym modelem Horch 853 z charakterystycznie długą maską.

Audi A6 e-tron concept i Audi skysphere w Audi City Gdańsk

Wyjątkowe, koncepcyjne modele Audi będzie można zobaczyć już w najbliższy poniedziałek 26.09.2022 w salonie Audi City Gdańsk przy ul. Grunwaldzkiej 347 w godzinach 09:00 – 19:00.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Policjanci pojechali na interwencję, podczas której pomogli wymienić oponę

Służyć i pomagać. Policjanci z gdyńskiej drogówki pojechali na ul. Jana z Kolna, gdzie według …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *