poniedziałek , 2 grudnia 2024
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Purystyczna edycja Porsche 911 S/T dla upamiętnienia 60. urodzin 911’tki w Porsche Centrum Sopot

Jeden z 1963 egzemplarzy wyprodukowanego modelu 911 S/T trafił do Porsche Centrum Sopot. To specjalna, limitowana edycja, która powstała dla upamiętnienia 60-tych urodzin 911-tki. Jest to najlżejszy wariant 911’tki obecnej generacji 992. Cena samochodu rozpoczyna się od 1 623 000 zł. 

Aby uczcić okrągłą rocznicę kultowego 911, inżynierowie z Weissach zaprojektowali niezwykle purystyczny samochód sportowy hołdujący czystej przyjemności z jazdy – 911 S/T. Ten ekskluzywny jubileuszowy wariant scala atuty 911 GT3 z pakietem Touring oraz 911 GT3 RS.

Samochód napędzany jest wolnossącym 4,0-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 525 KM z 911 GT3 RS. Napęd przekazywany jest przez tradycją manualną, 6-biegową skrzynię. Do tego lekka konstrukcja oraz konfiguracja podwozia zoptymalizowana pod kątem zwinności prowadzenia i właściwości jezdnych. Nowe 911 S/T waży zaledwie 1380 kg (masa własna DIN, ze wszystkimi płynami), co czyni je najlżejszym wariantem obecnej generacji 992. Co ważne, w przeciwieństwie do 911 GT3 RS, rozwój 911 S/T nie koncentrował się na użytku torowym, lecz głównie na jeździe po publicznych drogach.

Nazwa 911 S/T oznacza, że jubileuszowy model jest spadkobiercą szczególnie sportowej wersji pierwszej generacji 911. Od 1969 r. Porsche oferowało 911 S w specjalnej wyścigowej odmianie. Wewnętrznie samochody te nosiły nazwę 911 ST. Modyfikacje podwozia, kół, silnika i nadwozia znacznie poprawiły ich przyspieszenie, skuteczność hamulców, poziom przyczepności oraz dynamikę w zakrętach. Nie stosowano wtedy jeszcze dużych spojlerów i innych aerodynamicznych udoskonaleń. Nowe 911 S/T dziedziczy ducha oryginalnego 911 S (ST), przenosząc go do obecnej generacji Porsche 911. Łączy przy tym elementy 911 GT3 RS z nadwoziem 911 GT3 z pakietem Touring i kompletuje to lekkimi komponentami opracowanymi specjalnie dla 911 S/T. Rezultatem jest doświadczenie z jazdy unikalne w gamie 911 GT.

Lekka konstrukcja – od błotników po sprzęgło

Przednia pokrywa, dach, przednie błotniki i drzwi są wykonane z lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), podobnie jak klatka bezpieczeństwa, stabilizator tylnej osi oraz jej panel usztywniający. Urodzinowy wariant standardowo otrzymuje również felgi z magnezu, układ hamulcowy PCCB, litowo-jonowy akumulator rozruchowy oraz lekkie szyby. Dzięki ograniczonej izolacji, pominięciu skrętnej tylnej osi i zmniejszeniu wagi układu napędowego masa własna 911 S/T wynosi 1380 kg (DIN), czyli o 40 kg mniej niż 911 GT3 Touring z manualną skrzynią biegów.

Specjalnie dla 911 S/T inżynierowie Porsche opracowali nowe, lekkie sprzęgło łączone z jednomasowym kołem zamachowym. Zestaw ten zmniejsza wagę mas wirujących o 10,5 kg. W połączeniu z sześciobiegową manualną przekładnią – o przełożeniu krótszym niż w 911 GT3 – wysokoobrotowy motor 911 S/T odznacza się jeszcze bardziej bezpośrednią naturą. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,7 s i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h (ograniczoną elektronicznie). Standardowy lekki sportowy układ wydechowy wzbogaca wrażenia z jazdy charakterystycznym krajobrazem dźwiękowym. 911 S/T to jedyne 911 obecnej generacji, które łączy przednią oś z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z wielowahaczową tylną osią bez skrętnych tylnych kół. Na potrzeby nowego wariantu odpowiednio dostrojono amortyzatory i systemy kontroli.

Również aerodynamika 911 S/T została zoptymalizowana bardziej pod kątem użytkowania drogowego niż torowego. Jubileuszowy wariant standardowo dysponuje listwą Gurneya na chowanym tylnym spojlerze. Seryjna specyfikacja obejmuje 20-calowe (przód) i 21-calowe (tył) lekkie obręcze z magnezu, z mocowaniem centralną śrubą. Opony UHP (o ultrawysokich osiągach) w rozmiarze 255/35 ZR 20 zapewniają wysoki poziom mechanicznej przyczepności przedniej osi. Z tyłu zagościło ogumienie 315/30 ZR 21. Standardem są w pełni kubełkowe fotele z CFRP, które można bezpłatnie zastąpić siedzeniami sportowymi Plus z 4-kierunkową regulacją elektryczną. Zestaw wskaźników i stoper pakietu Sport Chrono stawiają na klasyczną zieloną kolorystykę Porsche.

Opcjonalnie, za ponad 90 000 zł, dostępny jest ekskluzywny pakiet Heritage Design. Wyłącznie dla tego szczególnie eleganckiego wariantu zarezerwowano nowy odcień nadwozia Shoreblue Metallic oraz obręcze w kolorze Ceramica. Na drzwiach na życzenie można umieścić numer startowy (od 0 do 99) oraz folię dekoracyjną. Rodowód 911 S/T podkreśla klasyczny herb Porsche z oryginalnego 911, który zdobi przedni pas, osłony piast, kierownicę, zagłówki i klucz do samochodu. Wnętrze wyróżniają środkowe panele foteli wykończone tkaniną w kolorze Classic Cognac z czarnymi prążkami – to kolejny ukłon w stronę dziedzictwa specjalnej edycji. W pakiecie są również: dwukolorowa tapicerka z półanilinowej skóry w zestawieniu czarny/Classic Cognac, w tym obszerne skórzane wykończenia kabiny, podsufitka z perforowanego materiału Dinamica oraz inne elementy z oferty Porsche Exclusive Manufaktur. Napis „PORSCHE” i oznaczenie modelu 911 S/T z tyłu mają w tym przypadku złoty kolor.

Nowe Porsche 911 S/T można było zamówić w cenie 1 623 000 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Japoński wieczór w Mazda BMG Goworowski i premierowy pokaz CX-80

W czwartkowy wieczór, blisko setka gości spotkała się w gdańskim salonie Mazda BMG Goworowski, aby …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *