Jego sylwetka aż kipi nowoczesnością. Wygląda, zależnie od koloru – agresywnie lub elegancko. Range Rover Velar to cały czas coś zupełnie nowego w klasie SUV’ów. Mimo bardzo dobrych parametrów i stosunkowo konkurencyjnej ceny nie jest jednak tak popularny w Trójmieście, jak odpowiednicy z gamy Porsche, Mercedesa lub BMW. I między innymi z tego powodu wzbudza sobą tak duże zainteresowanie na drodze.
Velar został zaprojektowany tak, aby wypełnić „lukę” między modelami Range Rover Evoque i Range Rover Sport. Stworzony został całkowicie od nowa z wykorzystaniem konstrukcji aluminiowej, która jest lekka i sztywna.
Oferowany jest z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. Diesel 2.0 z rodziny Ingenium występuje w dwóch wariantach mocy – D180 i D240, ponadto dostępny jest mocniejszy, 3-litrowy diesel w układzie V6 o mocy 300 KM zwany D300. Motory benzynowe to 2-litrowe P250 (250 KM) i P300 (300 KM) oraz 3-litrowe V6 o mocy aż 380 KM (oznaczone symbolem P380).
Nawet najsłabszy diesel oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 9 sekund (V-max 209 km/h). Najmocniejszy benzyniak potrzebuje na to zaledwie 5.7 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h.
Napęd przekazywany jest zawsze na wszystkie 4 koła poprzez automatyczną 8-biegową skrzynię firmy ZF. Możliwości terenowe samochodu, jak przystało na tę markę, są bardzo zaawansowane. Velar posiada inteligentny napęd All-Wheel Driver, zawieszenie pneumatyczne i największy w klasie prześwit – 251 mm (213 mm z zawieszeniem sprężynowym) oraz największą w klasie głębokość brodzenia – 650 mm (600 mm z zawieszeniem sprężynowym).
Ekstrawagancji Velar’owi dodają takie dodatki jak między innymi „chowające” się klamki czy aluminiowe obręcze kół w rozmiarze nawet 22-cali. Tradycyjnie dla brytyjskich samochodów, w kabinie nie brakuje „narodowych” akcentów na wzór brytyjskiej flagi.
Technologia wnętrza została zaprojektowana z myślą o systemie multimedialnym Touch Pro Duo, stanowiącym centralny element wystroju kabiny pojazdu. W skład systemu wchodzą dwa dziesięciocalowe ekrany dotykowe HD całkowicie zintegrowane z powierzchnią i widoczne dopiero po uruchomieniu.
W aspekcie praktyczności Velar może się poszczycić bagażnikiem o pojemności 673 l, który jest największym kufrem w swojej klasie.
Bazowa cena Velara w wersjach D180 i P250 wynosi 239 900 zł. Modele z silnikami 3.0 to już wydatek ponad 300 000 zł.
Range Rover Velar konkuruje głównie z niemieckimi markami premium. Porsche Macan kosztuje od 239 589 zł, Mercedes GLC Coupe od 211 000 zł, BMW X4 od 204 400 zł, a Audi Q5 od 179 900 zł.