wtorek , 26 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Ranking najwolniejszych miast – wiosna 2017 – w Gdańsku całkiem nieźle

Nadeszło długo wyczekiwane lato. Specjaliści z serwisu korkowo.pl postanowili podsumować, jak wyglądała sytuacja na polskich drogach w miesiącach wiosennych. Wyższa temperatura i lepsze warunki pogodowe sprzyjają szybszemu poruszaniu się po ulicach miast. Czy jest tak w rzeczywistości? Czy wiosna 2017 charakteryzowała się wyższą prędkością niż w roku ubiegłym? W celu uzyskania odpowiedzi, zapraszamy do zapoznania się z poniższym raportem.

Jak co kwartał, korkowo.pl publikuje ranking najwolniejszych miast. Która metropolia zasłużyła na ten niechlubny tytuł wiosną 2017?

Średnia prędkość w Gdańsku, zmierzona przez specjalistów z serwisu korkowo.pl to 43 km/h. Wśród polskich metropolii jest to wynik przeciętny. Lepiej wypada Szczecin, Lublin i przede wszystkim Bydgoszcz. Sytuacja w Gdańsku jest jednak znacznie lepsza niż np. w Warszawie, Łodzi czy też Poznaniu.

Fot. korkowo.pl
Fot. korkowo.pl

W 2017 wolniej

Sytuacja na drogach z roku na rok się pogarsza, nie można temu zaprzeczyć. W 60% analizowanych miastach prędkość zmniejszyła się w porównaniu do roku poprzedniego. Jedynie Bydgoszcz, Szczecin i Lublin przyspieszyły, a prędkość w Poznaniu nie uległa zmianie. Rodzi się wówczas pytanie: z czego wynika pogorszenie sytuacji na polskich drogach? Być może powodem jest wprowadzenia strefy „tempo 30” w kilku polskich miastach. Ponadto powodów można upatrywać w rozległych remontach dróg miejskich.

Warszawa bezapelacyjnie zyskuje tytuł najwolniejszego miast w Polsce obok Łodzi będącej na drugim miejscu oraz Katowic i Poznania ex aequo na trzecim. Kierowcy najszybciej poruszają się Szczecinie, Lublinie i Bydgoszczy, tam prędkość zbliża się do maksymalnej, dozwolonej w terenie zabudowanym, co stanowi nie lada osiągnięcie.

Średnie prędkości osiągane w Gdańsku zmniejszyły się o 2 km/h – z 45 km/h w 2015 roku, do 43 km/h w 2016.

Fot. korkowo.pl
Fot. korkowo.pl

Zmiana w rankingu śródmieścia

Sytuacja w ścisłym centrum diametralnie zmienia zestawienie. Tylko Łódź uplasowała się na podium w rankingu prędkości śródmiejskich. Niekwestionowanym zwycięzcą jest Kraków, gdzie kierowcy średnio uzyskiwali prędkość 24 km/h. Nieco szybciej  poruszano się we Wrocławiu i Łodzi.

Najmniej problemów z przejechaniem przez centrum mieli mieszkańcy Katowic, gdzie średnia prędkość wyniosła 38 km/h. Wynik osiągnięty przez Gdańsk też jest bardzo dobry – w centrum jeździmy średnio z prędkością 34 km/h.

Fot. korkowo.pl
Fot. korkowo.pl

Źródło: korkowo.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Travel in Style – magia Rolls-Royce’a!

W 1906 roku narodził się symbol luksusu motoryzacyjnego, który do dzisiaj utrzymuje się na szczycie. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *