Udostępnij

Porsche Panamera jest jedną z najszybszych limuzyn na rynku. Hasłem reklamowym modelu jest „Odwaga. To co wyróżnia zwycięzców”. Panamera nowej generacji jest całkowicie nową, zbudowaną od podstaw konstrukcją. Na rynku są dostępne warianty modelu z napędem na obie osie: Panamera 4S, Panamera 4S Diesel (422 KM), Panamera 4 E-Hybrid oraz Panamera Turbo. A także bazowa odmiana z nową, benzynową jednostką V6 turbo o mocy 243 kW (330 KM), która standardowo posiada napęd na tylną oś. Ponadto dostępne są również modele z wydłużonym rozstawem osi, zwane w gamie Porsche – Executive. Ceny nowego modelu rozpoczynają się od 407 820 PLN brutto.

Nowa Klasa E jest najbardziej inteligentną limuzyną na świecie. Jej wyposażenie pozwala stwierdzić, iż jest to samochód XXI wieku i dla bardzo wymagającego klienta. Ten samochód to nowinki technologiczne, a zarazem nieznane dotąd udogodnienia dla kierowcy. Poprawiają one nie tylko komfort, ale także bezpieczeństwo.
Ceny nowej Klasy E rozpoczynają się od 190 000 zł za benzynową wersję E200 (184 KM). Wersja z silnikiem wysokoprężnym E220d (194 KM) kosztuje od 195 500 zł, a E350d (258 KM) od 267 800 zł.

Talisman, mając 485 cm długości i 281 cm rozstawu osi, wyraźnie aspiruje do wyższego segmentu niż typowi rywale jak Mondeo, Passat czy Insignia. W bezpośrednich porównaniach klasyfikowany jest raczej bliżej Skody Superb.
W ofercie dostępne są dwa silniki benzynowe 1.6 TCe o mocach 150 i 200 KM oraz wysokoprężne 1.5 dCi 110 KM i 1.6 dCi 130 oraz 160 KM. Współpracują one z 6-biegową manualną lub 6 i 7 biegowym automatem EDC.
Talisman jest wyrośniętym przedstawicielem klasy średniej. Klientom oferuje przestrzeń, komfort i bardzo bogate wyposażenie.
Podstawowy wariant Life z najsłabszym dieslem kosztuje 92 200 zł. Bogatszy Zen i mocniejszy silnik to już wydatek ponad 100 000 zł. A najdroższy wariant Initiale Paris z najmocniejszą jednostką wysokoprężną pod maską to koszt 147 900 zł. Przedział cenowy dla wersji kombi to od 96 900 zł do 151 900 zł.

W nowym Tiguanie po raz pierwszy zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie napędu dopasowuje do wybranego trybu jazdy. Można skorzystać z: Onroad, Offroad, Snow lub Offroad individual. Warto też podkreślić, że wersje z mocniejszymi jednostkami napędowymi zdolne są pociągnąć nawet 2.5 tonową przyczepę.
Ceny zaczynają się od 97 980 zł. Tiguan’a napędzać może jeden z trzech silników: 1.4 TSI (125 lub 150 KM), 2.0 TSI (180 KM) oraz 2.0 TDI (115, 150 lub 190 KM). Do wyboru są skrzynie biegów manualne o sześciu i automatyczne o siedmiu przełożeniach. Napęd zazwyczaj trafia na przednią oś, a układ 4MOTION dostępny jest w najmocniejszych odmianach.

Nowe Volvo S90 powstało w ramach nowej linii stylistycznej, za którą odpowiada Thomas Ingenlath. Zastosowanie nowej płyty podłogowej SPA dało projektantom dużą swobodę w kształtowaniu linii i proporcji nadwozia.
Nowa limuzyna jest o ponad 11 cm dłuższa od modelu S80, mierząc 496 cm długości. Eleganckie proporcje nadwozia to także zasługa dużej szerokości wynoszącej 202 cm i nisko poprowadzonej linii dachu. Wysokość auta wynosi 144 cm.
Ceny S90 kształtują się od 171 600 zł za odmianę S90 D3 w podstawowej wersji wyposażenia Kinetic do 346 600 zł za topową wersję S90 T8 Twin Engine Inscription.

Produkcyjna wersja C-HR nie wiele różni się od prototypu, dzięki czemu szokuje, ale i zachwyca swoją stylistyką. Nadwozie zostało zaprojektowane według koncepcji stylistycznej Sensual Speed-Cross i nawiązuje do szlifowanego diamentu.
Symbol C-HR to skrót od słów „Compact Hybrid Revolution”, co oznacza połączenie własności jezdnych samochodu kompaktowego z jedynym w tej klasie napędem hybrydowym oraz zupełnie nową stylistyką, jakiej w Toyocie jeszcze nie było.
Cennik Toyoty C-HR z silnikiem 1.2 Turbo zaczyna się od wersji podstawowej w cenie 79 900 zł. Wersja napędzana najnowszym układem hybrydowym IV generacji będzie dostępna od 104 900 zł.

Nowy Boxster zyskał dodatkowy i legendarny dla tej marki, przedrostek w nazwie – „718”. To nawiązanie do mało znanego, lekkiego, sportowego Porsche z lat 50-tych.
Podstawową jednostką napędową jest 2-litrowy silnik o mocy 300 KM. Mocniejszy wariant „S” to już 2.5 litrowy silnik o mocy 350 KM. W obu przypadkach wspomaga je turbosprężarka.
Ceny nowego 718 Boxster zaczynają się od 230 000 zł, czyli kwoty mniejszej, niż miało to miejsce w przypadku poprzednika.
Porsche 718 Cayman jest z kolei najbardziej podstawowym modelem, jaki obecnie znajduje się w ofercie tego producenta. Ceny modelu bazowego zaczynają się od 224 510 zł brutto i jest to równocześnie najtańszy sposób na stanie się właścicielem fabrycznie nowego Porsche

Audi Q2 to allrounder, charakteryzujący się młodzieńczą stylistyką i wyposażony w wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych.
Dla modelu Q2, Audi oferuje pięć silników – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM).
Cena od: PLN 104.100

Ford Edge
Edge to największy z SUV’ów Forda, jaki dostępny jest w naszym kraju. Powstał w oparciu o płytę podłogową Mondeo IV generacji.
Paleta silników obejmuje dwie jednostki wysokoprężne o pojemności 2 litrów. Dostępne są dwa warianty mocy – 180 KM oraz 210 KM w układzie Bi-Turbo. Podstawowa wersja współpracuje z manualną skrzynią biegów, natomiast mocniejsza przenosi napęd poprzez dwusprzęgłową przekładnię PowerShift. Napęd na 4 koła jest standardem dla każdej wersji silnikowej.
Ceny zaczynają się od 166 tysięcy złotych.

3008 to średniej wielkości SUV bazujący na kompaktowym modelu 308. Dodatkowe zero w jego nazwie ma być kojarzone z większa przestrzenią i terenowymi zdolnościami. Ma niespełna 4,5 metra długości i prawie 185 cm szerokości. Wyróżnia go jednak imponujący na tę klasę prześwit wynoszący aż 219 mm.
3008 dostępny jest z silnikami benzynowymi – 1.2 130 KM i 1.6 165 KM, oraz dieslami – 1.6 HDI 120 KM i 2.0 HDI w dwóch wariantach mocy – 150 i 180 KM. Dostępne są dwie skrzynie biegów – manualna 6-biegowa (słabsze odmiany) oraz automatyczna EAT6 (seryjna dla najmocniejszych odmian).
Ceny Peugeot’a 3008 rozpoczynają się od 89 900 zł za wersję 1.2 z manualną skrzynią biegów i podstawowym pakietem wyposażeniowym Access. Najdroższa jest odmiana GT z 2.0 HDi 180 KM i automatem za 155 900 zł.

Bestseller w ofercie Mercedesa, doczekał się w tym roku atrakcyjnej wersji nadwoziowej zwanej Coupe.
Różnice w stosunku do GLC w wersji SUV ograniczają się praktycznie tylko do tyłu nadwozia. Zmieniona stylistyka wpłynęła niestety na zmniejszenie bagażnika oraz ilości miejsca nad głową.
Niezmienne pozostały natomiast rewelacyjne właściwości jezdne, zarówno na asfalcie jak i poza nim.
Ceny GLC Coupe zaczynają się od 203 000 zł

Ignis jest pełnoprawnym samochodem 4 miejscowym. A dzięki wysokiemu nadwoziu, nawet wysocy pasażerowie odnajdą tu miejsce (szczególnie nad głową). Bagażnik o pojemności 260 litrów jest typowy dla „mieszczuchów”.
Ceny małego Suzuki rozpoczynają się od 49 900 zł. W ofercie jest tylko jeden silnik o pojemności 1.2 litra i mocy 90 koni mechanicznych. Opcjonalnie dostępny jest również napęd na 4 koła co w połączeniu z prześwitem wynoszącym 180 mm zapewnia małemu Suzuki dobre właściwości „terenowe”.

Mały crossover od Opla doczekał się w tym roku zaawansowanego liftingu. Wraz z nim, w nazwie modelu dodano literkę „X”, która ma symbolizować świeżość i nowości.
Dostępne są silniki 1.4 w wariantach mocy 140 i 152 KM oraz diesel 1.6 CDTI 110 i 136 KM.
Ceny zaczynają się od 72 450 złotych.

Brat bliźniak VW Tiguana. Bazowy model ma 3-cylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 115 KM. Kosztuje on 77 100 zł. Droższy jest model z jednostką 1,4 TSI 150 KM kosztujący minimum 95 900 zł w wyposażeniu Style.
Diesle to 1,6 TDI 115 KM w cenie od 85 500 zł, 2,0 TDI 150 KM od 107 600 zł i topowy 2,0 TDI 190 KM z napędem na cztery koła i skrzynią DSG kosztuje od 146 100 zł.

Nowe Megane udanie łączy awangardowość z konserwatyzmem charakterystycznym dla samochodów segmentu C. Na tle szczególnie niemieckich rywali, wygląda bardzo atrakcyjnie.
Oferta silnikowa obejmuje benzynowe jednostki z turbodoładowaniem z rodziny TCe (1.2 TCe/115 KM, 1.2 TCe/130 KM oraz 1.6 TCe/205 KM w wersji GT). A także wolnossące 1.6 16v o mocy 114 KM, z 5-biegową skrzynią manualną stanowiący podstawowy i tańszy rodzaj napędu. Miłośnicy diesli wybrać mogą jeden z dwóch silników w czterech wariantach mocy – 1.5 dCi/90 KM lub 110 KM i 1.6 dCi/130 KM lub 160 KM.
Cennik nowego Renault Megane otwiera wersja 1.6 16v za 59 900 zł.

7 minut, 5o sekund i 63 setne. Taki czas przejazdu uzyskała najmocniejsza seryjna Honda Civic w historii na legendarnym niemieckim torze Nurburgring.
Najnowszy Civic Type-R ma pod maską 2-litrową, benzynową jednostkę z turbodoładowaniem i układem zmiennych faz rozrządu VTEC. Generowana moc 310 koni mechanicznych osiąganych przy 6500 obr/min i 400 Nm momentu obrotowego (dostępnego od 2500 obr/min) przekazywane są na przednie koła.
Honda reklamuje swój nowy sportowy model jako „auto wyścigowe do codziennego użytku”. Bazowa cena wynosi 144 000 zł.

Alfa Romeo Giulia miała rzucić wyzwanie najlepszym w swojej klasie. Opracowano ją, aby zdetronizowała pozycję liderów – Audi A4, BMW serii 3, Mercedesa Klasy C czy Lexus’a IS. Na światowych rynkach nowa Alfa przyjęła się dobrze, chociaż rewolucji w segmencie D nie wywołała. W Polsce jej sprzedaż jest poniżej jakichkolwiek oczekiwań, a na Pomorzu ten model praktycznie nie istnieje.
Dostępne silniki to 2.2 Turbo Diesel 150 KM z manualną 6-biegową lub automatyczną 8-biegową skrzynią biegów oraz 2.0 Turbo Benzyna 200 KM dostępna tylko z 8-biegową skrzynią automatyczną i topowa odmiana Quadrifoglio z 2.9 litrowym V6 o mocy 510 KM.
Ceny stratują od 139 000 zł

Fiat 124 Spider to bliźniak Mazdy MX-5. Samochód debiutował w 2015 roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles.
Fiat stosuje własne silnik 1.4 Multiair Turbo w dwóch wariantach mocy – 140 i 170 KM. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą 6-biegowej automatycznej lub tradycyjnej, manualnej skrzyni biegów. Mocniejszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6.8 sekundy i maksymalnie może osiągnąć 232 km/h.
Ponadto oferowane są dwie wersje wyposażeniowe – 124 Spider oraz bogatsze 124 Spider Lusso. Tańszy wariant dostępny jest od 117 000 zł, droższy od 124 000 zł.

Levante uzupełnia i kompletuje ofertę włoskiego producenta, w której obecnie znajduje się luksusowa limuzyna Quattroporte, mniejszy, bardziej sportowy sedan o nazwie Ghibli oraz sportowe GranTurismo, dostępne także z otwartym nadwoziem GranCabrio.
W tej chwili w ofercie dostępne są dwa silniki, oba o pojemności 3 litrów w układzie V6 – jeden benzynowy, drugi wysokoprężny. Diesel generuje moc 275 koni mechanicznych, benzyniak w topowej odmianie „S” 430 KM. Ceny rozpoczynają się od 87 190 € (ok. 380 tys.zł) za wersję wysokoprężną oraz 108 815 € (ok. 474 tys. zł)za odmianę S z silnikiem benzynowym. Główny konkurent, czyli Porsche Cayenne jest nieznacznie tańsze.