Renault Clio to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli tego producent i zarazem bardzo udany miejski samochód. W swojej długiej historii występował on także w podrasowanej przez Renault Sport odmianie RS. Na najnowsze wcielenie w tym wydaniu jeszcze przyjdzie nam poczekać, ale dla niecierpliwych dostępna jest wersja R.S. Line, będąca namiastką prawilnej odmiany RS.
CLIO w wersji R.S. Line posiada podkreśloną sportową sylwetką: zderzak przedni z listwą F1, legendarne oznakowanie modeli R.S., specjalne obręcze kół w rozmiarze 17’’.
Wyróżniającym elementem jest również także dolna część grilla przedniego o strukturze plastra miodu oraz zderzak tylny z dyfuzorem i owalną, chromowaną końcówką rury wydechowej.
Również wewnątrz dodano kilka rasowych elementów – przede wszystkim sportowe fotele, wieniec kierownicy i oczywiście, charakterystyczne dla sportowych odmian, czerwone wstawki.
Sportowa linia CLIO R.S. Line jest dostępna w różnych wersjach silnikowych, w tym z nowym silnikiem TCe 130 ze skrzynią biegów EDC z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy.
Pakiet RS Line jest drugim, najdroższym pakietem wyposażenia w nowej generacji Clio w chwili obecnej. Droższy jest już tylko topowy wariant Initiale Paris.