czwartek , 5 grudnia 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Renualt Arkana – SUV klasy Coupe w osiągalnej cenie?

Renault Arkana było jednym z pierwszych modeli z nadwoziem typu Coupe, zaoferowanym przez popularną i przystępną cenowo marką. Pierwowzorem tego segmentu było BMW X6, które jako pierwsze zaoferowało ten oryginalny typ nadwozia. Dzisiaj tego typu konstrukcje dostępne są w wielu markach, ale cenowo Renault wypada korzystniej i jest unikatem wśród marek spoza segmentu Premium. Poznajmy bliżej ten model, na przykładzie egzemplarza z salonu Renault Zdunek w Gdyni. 

Stylistycznie Arkana nawiązuje do wielu innych modeli spod znaku tej francuskiej marki. Widać to szczególnie w przedniej części nadwozia – to styl, który Renault stosuje już od modelu Megane, Talisman, Espace oraz najnowszych generacji Clio.

Arkana klasyfikowana jest jako model kompaktowy, chociaż 4.5 metrowe nadwozie nie jest wcale takie małe. To z czym muszą liczyć się potencjalni nabywcy to nieco ograniczona przestrzeń bagażowa, ze względu na opadającą linię dachu, a co za tym idzie, także mniej miejsca nad głową tylnych pasażerów, w porównaniu do klasycznego nadwozia typu “kombi”.

Samochód posiada napęd na przednie koła i nie występuje w odmianie z napędem na obie osie. Dostępne jednostki napędowe to E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM.

Uśrednione osiągi wszystkich wersji to około 9-10 sekund potrzebne na przyspieszenie od 0 do 100 km/h i prędkość maksymalna około 200 km/h. Hybrydowy układ napędowy daje duże możliwości oszczędzania paliwa – średnio jest to około 7 litrów benzyny na 100 kilometrów.

Najtańsza odmiana Arkany z silnikiem 140 KM kosztuje od 121 900 zł, najdroższa, hybryda 145 KM to wydatek od 154 900 zł. 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Hybrydowe supersamochody. Czy można połączyć ekologię z ekstremalnymi osiągami?

Technologia hybrydowa przestała być domeną wyłącznie ekonomicznych samochodów miejskich. Obecnie napędy łączące silniki spalinowe z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *