Renault Arkana było jednym z pierwszych modeli z nadwoziem typu Coupe, zaoferowanym przez popularną i przystępną cenowo marką. Pierwowzorem tego segmentu było BMW X6, które jako pierwsze zaoferowało ten oryginalny typ nadwozia. Dzisiaj tego typu konstrukcje dostępne są w wielu markach, ale cenowo Renault wypada korzystniej i jest unikatem wśród marek spoza segmentu Premium. Poznajmy bliżej ten model, na przykładzie egzemplarza z salonu Renault Zdunek w Gdyni.
Stylistycznie Arkana nawiązuje do wielu innych modeli spod znaku tej francuskiej marki. Widać to szczególnie w przedniej części nadwozia – to styl, który Renault stosuje już od modelu Megane, Talisman, Espace oraz najnowszych generacji Clio.
Arkana klasyfikowana jest jako model kompaktowy, chociaż 4.5 metrowe nadwozie nie jest wcale takie małe. To z czym muszą liczyć się potencjalni nabywcy to nieco ograniczona przestrzeń bagażowa, ze względu na opadającą linię dachu, a co za tym idzie, także mniej miejsca nad głową tylnych pasażerów, w porównaniu do klasycznego nadwozia typu “kombi”.
Samochód posiada napęd na przednie koła i nie występuje w odmianie z napędem na obie osie. Dostępne jednostki napędowe to E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM.
Uśrednione osiągi wszystkich wersji to około 9-10 sekund potrzebne na przyspieszenie od 0 do 100 km/h i prędkość maksymalna około 200 km/h. Hybrydowy układ napędowy daje duże możliwości oszczędzania paliwa – średnio jest to około 7 litrów benzyny na 100 kilometrów.
Najtańsza odmiana Arkany z silnikiem 140 KM kosztuje od 121 900 zł, najdroższa, hybryda 145 KM to wydatek od 154 900 zł.