czwartek , 5 sierpnia 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner 2 czerwiec
previous arrow
next arrow

Rodzina AMG GT w tym GT R Pro w BMG Goworowski w Gdyni

Mercedes-AMG GT to topowy, najbardziej wyczynowy sportowy model dywizji AMG, która fabrycznie tuninguje osobowe Mercedesy. Kilka sztuk tego super-samochodu trafiło w tym tygodniu do dealera BMG Goworowski z Gdyni. Wśród nich jest Święty Grall rodziny GT – model GT R Pro będący najwyższą formą tego samochodu i zarazem najbardziej zaawansowaną kartą wejściową do motorsportu od AMG. 

Do Gdyni, w specjalnej, zabudowanej lawecie przyjechały 4 egzemplarze AMG GT. Dwa z nich to modele GT C (kolor granatowy). Pod względem mocy jest to drugi wariant w kolejce do miana najmocniejszego GT. Najmocniejsze są natomiast GT R (żółty) i GT R Pro (szary z zielonymi pasami).

Wszystkie te samochody mają 4-litrowy silnik V8 konstrukcji AMG pod maską. Podstawowy wariant GT generuje 476 koni mechanicznych mocy i 630 Nm momentu obrotowego. Kolejny to GT S o mocy odpowiednio 522 KM i 680 Nm, GT C – 557 KM, 680 Nm, a na szczycie listy znajduje się model GT R o mocy 585 KM, generujący 700 Nm momentu obrotowego. Hierarchia modeli pod względem cenowym wygląda z kolei tak: GT – 591 500 zł, GT S – 686 000 zł, GT C – 735 000 zł i GT R 829 129 zł.

Topowy model GT R Pro ma takie same parametry mocy silnika jak „zwykły” GT R, ale jego nastawy są bardziej wyścigowe. Seria ta jest limitowana do 750 egzemplarzy i w celu zapewnienia jeszcze lepszych osiągów na torze wprowadzono w nim zmiany obejmujące między innymi nowe, regulowane zawieszenie, inną aerodynamikę nastawioną na zwiększenie siły docisku oraz optymalizację sztywności i masy własnej, którą uzyskano między innymi dzięki lżejszym obręczom kół, hamulcom z elementami z kompozytów oraz użyciu włókien węglowych do konstrukcji belki i paneli w podwoziu. Efektem tych działań jest uzyskanie czasu przejazdu północnej pętli Nürburgringu w 7 minut 4 sekundy i 632 tysięczne. To o ponad 3.3 sekundy lepszy rezultat niż w seryjnym GT R.

Opracowując GT R Pro, inżynierowie korzystali z wiedzy zdobytej w wyścigowych seriach GT3 i GT4. Przykładem mogą być elektronicznie sterowane amortyzatory, regulowane stabilizatory. Ponadto tuleje tylnych górnych wahaczy zastąpiono stalowymi odpowiednikami, a to już rozwiązanie takie, jak stosowane w wyścigach.

Z zewnątrz GT R Pro najłatwiej rozpoznać po charakterystycznym malowaniu – szary, matowy lakier i zielone akcenty na nadwoziu. Bardziej spostrzegawczy dostrzegą również skrzela w przednich błotnikach oraz rozbudowany, regulowany splitter.

Egzemplarz, który trafił do Gdyni został zamówiony przez klienta z Trójmiasta i wzbogaci bogatą już kolekcję Mercedesów. Wartość transakcji nie została ujawniona. Bazowa cena GT R Pro wynosiła 1 130 000 zł.

Na zakończenie produkcji modelu GT, AMG planuje wypuścić jeszcze bardziej ekstremalną wersję, która nazywać się będzie AMG GT R Black Series. Szacuje się, że będzie mięć silnik o mocy ponad 700 koni mechanicznych. Premiera spodziewana jest na przełomie 2020/2021 roku.

Pozostałe modele, GT C oraz GT R, dostępne są w sprzedaży w gdyńskim salonie BMG Goworowski.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Energa udostępnia kierowcom innowacyjne ładowanie pojazdów na słupach oświetleniowych w Gdyni

Energa Oświetlenie, spółka zależna Energi z Grupy ORLEN, w ramach współpracy z Urzędem Miasta Gdyni zainstalowała kolejne dwie …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *