piątek , 21 stycznia 2022
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner British Auto Zdunek 750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner British Auto Zdunek 750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_XC60
Nyar_2022_Volvo_Plichta_750x200_S90
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

Rolls-Royce Ghost Series II EWB – Royal Baby

Rolls-Royce Ghost EWB Gdańsk - test Moto3m-07457Jakkolwiek absurdalnie to zabrzmi – ta wielka, luksusowa limuzyna z silnikiem V12 i ceną blisko dwóch milionów złotych – to podstawowy i otwierający cennik model marki Rolls-Royce. Ghost technicznie spokrewniony jest z BMW 760Li. Oferuje jednak niepowtarzalny styl, luksus i najwyższy w motoryzacyjnym światku prestiż. 

Rolls-Royce Ghost ma już niemal 10-letni staż na rynku i kilkukrotnie gościł już na łamach naszego portalu. Prezentowany model to jego aktualna, oferowana od 2014 roku, poliftingowa odsłona zwana „Series II” w wersji EWB – Extended Wheelbase.

Samochód w takim wydaniu adresowany jest do pasażerów tylnej kanapy, którzy najczęściej łączą podroż z pracą. nie jest to jednak jedyne przeznaczenia Ghost’a. Ten model od samego początku projektowany był w dużej mierze z myślą o kierowcy – bowiem w tym przypadku ta funkcja najczęściej łączy się z byciem nabywcą tego auta. Mimo ogromnych wymiarów zewnętrznych łatwo się nim manewruje, a samochód bardzo poprawnie zachowuje się na drodze, nawet podczas szybkiej jazdy. Zachowuje jednak ogromny majestat i nie przystoi mu dynamiczna jazda z przeciskaniem się między innymi samochodami na miejskich jezdniach.

Rolls-Royce Ghost EWB Gdańsk - test Moto3m-1

Doskonałe prowadzenie Ghost’a to zapewne zasługa inżynierów BMW, którzy dokładając swoje „3 grosze” do konstrukcji samochodu, zaszczepili w nim reklamową radość z jazdy.

Z kolei sztab doświadczonych rzemieślników z Rolls-Royce’a skupił się na tym, aby uczynić z Ghost’a samochód niebywale luksusowy, czyli taki jak każdy model tej marki. Ogromna przestrzeń w środku, wiele udogodnień i niewiarygodna jakość wykończenia. Standardem we wszystkich Rolls-Royce’ach jest parasolka ukryta w drzwiach, która może być tam schowana nawet po użyciu w strugach deszczu, ze względu na starannie dopracowaną wentylację. Tylne drzwi zamykane są elektrycznie, przy pomocy siłownika, którym pasażerowie sterują przy użyciu przycisku na słupku C. Szlachetne, skórzane wykończenie wnętrza pochodzi przeciętnie od 9 byków z wyselekcjonowanych hodowli, w których owady i insekty nie kąsają zwierząt, tym samym nie uszkadzając powierzchni skóry.

Do tego elitarnego charakteru pasuje również zespół napędowy. Benzynowa jednostka o pojemności 6.6 litra generuje moc 563 koni mechanicznych, które pochodzą z pracy 12 cylindrów w widlastym układzie. Napęd przekazywany jest na tylną oś poprzez 8-biegową, automatyczną przekładnię firmy ZF. Osiągi klasyfikują tą ultraluksusową limuzynę w kategorii samochodów sportowych. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h, ale czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to zaledwie 5 sekund.

Rolls-Royce Ghost EWB Gdańsk - test Moto3m-07450

Tak skonfigurowany Ghost, to wydatek 341 000 €, czyli około 1.5 miliona złotych netto.

Samochód do testu został udostępniony przez Rolls-Royce Motor Cars Warszawa. Za pomoc w realizacji zdjęć dziękujemy właścicielowi dworku przy ulicy Jaśkowa Dolina 17 w Gdańsku. 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Volvo XC40 P8 Recharge – pierwsza jazda nowym „elektrykiem” ze Szwecji

Volvo to jedna z najbardziej proekologicznych marek w samochodowym świecie. Producent ze Szwecji kazał jednak …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *