niedziela , 28 listopada 2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Rusza budowa kolejnych odcinków S7 pomiędzy Gdańskiem a Warszawą

Fot. GDDKiA

Kierowcy podróżujący obecną DK7 pomiędzy Płońskiem a Mławą mogą na bieżąco śledzić zmiany na placu budowy przyszłej S7. Wraz z wiosną rozpoczną się również roboty na odcinku pomiędzy Mławą i Napierkami. GDDKiA jest w trakcie wyłaniania wykonawców przyszłej S7 od Czosnowa do Płońska, a projektanci pracują nad koncepcją programową wyjazdu na północ z Warszawy.

Przypomnijmy, kierowcy jadący z Trójmiasta w kierunku Warszawy mają już do dyspozycji 200 km trasy S7 od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. Dalej, przez ok. 70 km, będą już podróżować wzdłuż placu budowy, który w zależności od terminu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) będzie różnił się stopniem zaawansowania prac.

Podróż przez plac budowy

Dla odcinka Napierki – Mława trwa jeszcze postępowanie administracyjne związane z wydaniem decyzji ZRID. Według informacji napływających z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego procedura powinna zakończyć się w lutym.

W październiku 2019 r. uzyskano decyzję ZRID dla odcinka Mława – Strzegowo, a z końcem sierpnia 2019 r. dla dwóch kolejnych odcinków: Strzegowo – Pieńki oraz Pieńki – Płońsk. Wykonawcy prowadzą już prace ziemne i przy obiektach inżynierskich.

Fot. GDDKiA

GDDKiA: badamy oferty firm ubiegających się o kolejne trzy odcinki

W drugiej połowie listopada 2019 r. otwarte zostały oferty firm zainteresowanych realizacją kolejnych trzech odcinków S7 od końca obwodnicy Płońska do Czosnowa. To ok. 35 km trasy, która powstanie w miejscu obecnej DK7. Zadaniem wykonawców będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu. Rozbudowane zostaną istniejące węzły drogowe, most na Wiśle w Zakroczymiu zyska również chodnik i ścieżkę rowerową. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Umowy na realizację w trybie „Projektuj i buduj” planuje się zawrzeć wiosną br., a kierowcy w 2024 roku będą mogli pojechać już drogą ekspresową.

W przygotowaniu wlot do Warszawy

Fot. GDDKiA

Projektanci pracują nad koncepcją programową dwóch odcinków, które połączą S7 z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Odcinek od Czosnowa do Kiełpina będzie prowadził po śladzie obecnej DK7, natomiast od Kiełpina do Warszawy po nowym przebiegu przechodząc m.in. przez Bemowo. Odbiór dokumentacji dla tego właśnie odcinka planowany jest na jesień tego roku. Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawcy potrzebne będzie jeszcze zapewnienie finansowania. Przypomnijmy, że obecnie odcinek S7 Czosnów – Warszawa znajduje się poza limitem obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Dane z GPR 2020/21 na drogach woj. pomorskiego

Zakończyły się badania natężenia ruchu na drogach krajowych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu. Największy ruch …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *