poniedziałek , 23 czerwca 2025
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Rusza budowa Trasy Kaszubskiej – będą zmiany w organizacji ruchu

W związku z budową Trasy Kaszubskiej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaplanowała zmiany w organizacji ruchu na Obwodnicy Trójmiasta w rejonie węzła Gdynia Wielki Kack oraz na ulicy Chwaszczyńskiej. Już teraz można zauważyć dodatkowe elementy ustawione w pasie drogowym na Obwodnicy w postaci znaków wprowadzających ograniczenie prędkości do 70 km/h i nowego oznakowania poziomego.

Zmiany na Obwodnicy

Ok. 18-22 listopada br. pasy ruchu na Obwodnicy Trójmiasta zostaną zawężone do 2,75 m (lewy) oraz 3 m (prawy). Strefa ruchu będzie oddzielona od strefy robót betonowymi barierami. Tymczasowa organizacja ruchu będzie wprowadzona na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową do Kościerzyny do wiaduktu nad ul. Nowowiczlińską. Pod koniec bieżącego roku tymczasowa organizacja ruchu zostanie wydłużona za ul. Nowowiczlińską (patrząc w stronę Wejherowa).

Jak tłumaczy GDDKiA wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu jest niezbędne do przeprowadzenia prac związanych z robotami drogowymi i mostowymi w ciągu przyszłych jezdni zbiorczo-rozprowadzających. Planowane jest również poszerzenie korpusu drogowego Obwodnicy i wykonanie nowego węzła zespolonego Nowowiczlińska. GDDKiA zapowiada też prace związane z likwidacją istniejących sieci.

Zmiany na ulicy Chwaszczyńskiej

Na przełomie listopada i grudnia br. na ulicy Chwaszczyńskiej zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu. Na odcinku ulicy Chwaszczyńskiej pomiędzy łącznicami wjazdowymi/zjazdowymi z Obwodnicy Trójmiasta zostanie zamknięta dla ruchu jezdnia w kierunku Chwaszczyna. I w związku z tym ruch będzie odbywał się dwukierunkowo drugą jezdnią.

Zjeżdżając z Obwodnicy z kierunku Gdańska nie będzie można skręcić bezpośrednio w prawo w kierunku Chwaszczyna. Nie będzie można również skręcić bezpośrednio w lewo na Obwodnicę w kierunku portu jadąc z Chwaszczyna. Obie te relacje będzie można wykonać wykorzystując nową zawrotkę, która zostanie wybudowana pomiędzy węzłem z Obwodnicą a skrzyżowaniem z ul. Nowowiczlińską.

Na odcinku pomiędzy pomiędzy węzłem z Obwodową a zjazdem na teren Polifarbu zostanie zamknięta jezdnia prowadząca ruch w kierunku Gdyni. Ruch dwukierunkowy będzie prowadzony drugą jezdnią.

Fot. GDDKiA

Zamknięcie poszczególnych jezdni Chwaszczyńskiej umożliwi przebudowę uzbrojenia podziemnego oraz prace nad przyczółkiem nowego obiektu mostowego, usunięcie kolizji energetycznej oraz teletechnicznej. Wykonawca prac, firma Polaqua, planuje wykonanie podpór obiektu mostowego, którego filary mają stanąć w środku istniejącej jezdni. Po wykonaniu tych prac rozpoczną się roboty związane z realizacją fragmentu jezdni Trasy Kaszubskiej.

Kolejne tymczasowe organizacje ruchu będą sukcesywnie wprowadzane zgodnie z postępem prac na budowie. GDDKiA planuje wprowadzenie kolejnej, dużej zmiany za około 12 miesięcy.

O trasie S6

Trasa S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta, zwana potocznie 'Trasą Kaszubską’ będzie dwujezdniową drogą ekspresową klasy S o szerokości pasa ruchu 3,5 m. Jezdnia będzie w układzie 2×2 pasy ruchu – na odcinku od początku opracowania do węzła Chwaszczyno oraz 2×3 pasy ruchu – na odcinku od węzła Chwaszczyno do węzła Wielki Kack. Ponadto powstaną pasy awaryjne:
– 2×2,50m – na odcinku od początku opracowania do węzła Chwaszczyno,
– 2×3,50m – na odcinku od węzła Chwaszczyno do węzła Wielki Kack.
W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. Przewidziano budowę ośmiu takich węzłów: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno oraz rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta. W obrębie tego węzła przekrój Obwodnicy zostanie rozbudowany do trzech pasów ruchu.

Planowany termin oddania do ruchu całej, nowej trasy nastąpi na przełomie III i IV kwartału 2021 roku.

Źródło: gdynia.pl oraz GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

„Kijowa” Toyota GR Yaris w Toyota Walder! To rzadki wariant kultowego już modelu

W salonie Toyota Walder w Chwaszczynie spotkaliśmy ciekawy egzemplarz modelu GR Yaris. Ten sportowo-wyczynowy model, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *