Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner 2 czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Ruszyła budowa dwóch mazowieckich odcinków S7

Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęła się budowa dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk. Jak już informowaliśmy, 30 sierpnia Wojewoda Mazowiecki wydał na te odcinki decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, więc natychmiast po przekazaniu wykonawcy placu budowy rozpoczęły się prace budowlane.

Budowa obejmuje dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km –  Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk  (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację. Kolejne dwa: Napierki – Mława (ok. 14 km) oraz Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km) oczekują na wydanie decyzji ZRID.

Spodziewamy się, że na odcinek Mława – Strzegowo uzyskamy decyzję ZRID jeszcze we wrześniu, natomiast do końca roku decyzję powinien uzyskać odcinek Napierki – Mława – informuje GDDKiA.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA

Zgodnie z umową powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 5 węzłów – Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y – Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).

Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Umowy na realizację zostały podpisane 12 stycznia 2018 r.  Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.

Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Źródło: GDDKiA

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Przedpremierowy pokaz nowej Toyoty Yaris Cross w Toyota Walder Rumia

Do Trójmiasta, przedpremierowo, zawitał najnowszy model z gamy Toyoty: Yaris Cross. Nieduży SUV z segmentu …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *