niedziela , 25 października 2020
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Salon z „oranżerią” – Peugeot Intervapo Gdańsk

Salon z „oranżerią” – Peugeot Intervapo Gdańsk

Architektura budynków salonów samochodowych w większości przypadków nie jest niczym szczególnym. Zdarzają się  wyjątki jak tarasy widokowe, albo oryginalne okna wystawowe. W Trójmieście jest kilka takich obiektów, które zasługują na uwagę. Wśród nich jest gdański salon marki Peugeot, należący do dealera Intervapo. 

Co jest szczególnego w tym salonie? Oranżeria!

Nietypowy projekt architektoniczny sprawił, że prosty, pudełkowaty budynek ma coś, co go wyróżnia. Gdański salon posiada bowiem element, który można określić jako wielką oranżerią.

Przeszklona, odstająca od bryły budynku , pół-okrągła konstrukcja ma kilka metrów wysokości i kilkanaście szerokości. Zdobi ją drewniany stelaż, a sam element wpuszcza do wnętrza salonu duże ilości światła.

Ten nietypowy projekt architektoniczny salonu samochodowego zawdzięczać można „samowoli”. W latach, w których powstał obiekt firmy Intervapo, nie było jeszcze w Polsce odgórnie ustalonych standardów budowy tego typu budynków. Dzięki temu, inwestor wraz z projektantem mieli „wolną rękę” w kwestii wyglądu nowego salonu.

Peugeot Intervapo jest najstarszym dealerem tej marki w Polsce. Firma z Gdańska związana jest z francuskim producentem samochodów od 27 lat. Salon przy ulicy Elbląskiej 98B powstał w 2001 roku i mimo niemal 20-letniej historii wciąż potrafi zachwycić. Szkło i drewno okazały się w tym przypadku gwarantem ponadczasowości budynku przez długie lata.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Pierwsza stacja ładowania Energi na słupie oświetleniowym w Porcie Gdynia

Energa z Grupy ORLEN rozpoczyna pilotażowy projekt wykorzystania oświetlenia ulicznego jako stacji ładowania. To innowacyjne ...

Jeden komentarz

  1. Pomysł od czapy, jak to od Nogasia. Przegrzewanie i przecieki latem. a przemarzanie zimą. Do tego ciągłe poprawianie i konserwacja bezsensownej konstrukcji z klejonego drewna na zewnętrz. Poza tym ta kosztowna szklarenka mieści tylko 3 auta i nie ma najmniejszego znaczenia reklamowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *