piątek , 19 kwietnia 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Samochód z internetu i bez jazdy próbnej. Przyszłość branży moto?

We wrześniu 2017 roku Master1.pl jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła na rynek możliwość pozyskania samochodu pokontraktowego w abonamencie w 100% przez Internet. Jak się okazuje, osoby zainteresowane tą formą zakupu auta w większości przypadków zamawiają je z dostawą do domu (door-to-door). Oznacza to, że nie widzą pojazdu i nie jeżdżą nim przed zawarciem transakcji, a o opinię na temat auta wyrabiają na podstawie opisów i zdjęć znajdujących się na Master1.pl. Jest tak w przypadku aż 64% klientów firmy.

– Po roku od wprowadzenia nowoczesnego kanału dystrybucji możemy zaobserwować rewolucyjną zmianę podejścia klientów do zakupu samochodów, ale nie jesteśmy zaskoczeni tym kierunkiem. Samochód przestaje być ważnym elementem majątku, będącym wyznacznikiem statusu społecznego, a zaczyna pełnić rolę użytkową. Dlatego jesteśmy przekonani, że wygoda i szybka realizacja transakcji przez Internet w formule abonamentu będzie coraz popularniejsza. W tym kontekście nie może dziwić, że kierowcy są w stanie całkowicie zrezygnować z możliwości zobaczenia auta „na żywo” przed zakupem. Uważam, że tak może wyglądać przyszłość branży moto, dlatego od samego początku uruchomienia Master1.pl dokładamy wszelkich starań, aby zdjęcia samochodów były możliwie jak najbardziej szczegółowe i wysokiej jakości – komentuje Grzegorz Grodecki, Dyrektor Zarządzający Master1.pl, platformy sprzedaży samochodów pokontraktowych należącej do Grupy Masterlease.

Co ważne, każdy klient, który uzna, że wybrany model samochodu z jakiegoś względu mu nie odpowiada, może go zwrócić w ciągu 14 dni od zakupu.

Kto decyduje się na auta przez internet?

Master1.pl przeanalizował także szereg innych elementów związanych z kupowaniem online samochodów w abonamencie. Oto najważniejsze wnioski z raportu „Kto i w jaki sposób kupuje auta przez Internet?”

  • Do zawarcia umowy online znacznie częściej przekonani są mężczyźni, którzy stanowią aż 79 proc. klientów.
  • Średnia wieku klienta kupującego samochód w Internecie to 35 lat.
  • Najwięcej klientów zamieszkuje województwo mazowieckie (25 proc.), wielkopolskie (19 proc.), śląskie (15 proc.) i pomorskie (9 proc.).
  • Na kupno abonamentu w sieci najczęściej decydują się single, którzy stanowią ponad połowę całej grupy klientów.
  • Największą popularnością cieszą się kontrakty 12-miesięczne oraz brak opłat na start, na które zdecydowało się 55 proc. klientów.
  • Średnia wysokość miesięcznej raty abonamentu to 1225 zł brutto. Na cenę wpływa szereg czynników, m.in. wiek i rodzaj pojazdu czy długość kontraktu, na który decyduje się klient.
  • Wiodącą opcją finansowania zakupu online, spłacanego w równych, miesięcznych czynszach, jest Abonament Comfort (56 proc. umów). W cenę takiego abonamentu wliczony jest serwis, pakiet ubezpieczeń, 24h Assistance, a także przechowywanie i wymiana opon.
  • Opel Astra IV z 2015 roku z silnikiem Diesla o pojemności 1.6 oraz Hyundai Tucson z 2016 roku z silnikiem Diesla o pojemności 1.7 – na te modele najczęściej decydowali się klienci w Internecie

Młodzi klienci z regionów o wysokim wskaźniku jakości życia nie chcą już wiązać się długimi umowami, ani inwestować w samochody własnych oszczędności. Rezygnują z opłat na start, pomimo tego, że wiąże się to z wyższym comiesięcznym czynszem, który najprawdopodobniej jest opłacany z bieżących przychodów. Auto ma spełnić swoją funkcję, a po roku zostać wymienione na inny, nowszy model. Kierowca nie chce zajmować się jego serwisem czy ubezpieczeniem. Zależy mu na oszczędności czasu, dlatego sprawy związane z użytkowaniem samochodu stara się ograniczać do tankowania paliwa. Jesteśmy również świadomi, że korzystanie z samochodów w abonamencie i to zamawianych przez Internet jest dla klientów nowością. Dlatego dajemy naszym klientom możliwość przekonania się do tych rozwiązań i oferujemy krótkie, 12 miesięczne kontrakty – komentuje wyniki raportu Grzegorz Grodecki z Master1.pl

Źródło: Master1.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

[Zaproszenie] Menadżer Floty zaprasza na szkolenie EV ROADSHOW w Gdańsku

“Przyszłość motoryzacji rysuje się w barwach EV i wraz z naszymi Partnerami chcemy przybliżyć Państwu …

2 komentarze

  1. Jest mnóstwo oszustów, nigdy bym się na takie zakupy nie zdecydował

    • Zgadzam się z Michałem. Szczególnie że doświadczenie z oszustami sam miałem. Szukałem avensisa III od 2012, myśłę sobie powinno byc łatwo bo auto w miarę młode i solidne jak to toyoty. ALe nic bardziej mylnego. Sprzedawcy potrafią zaskoczyć. Umówiłem się z jednym gościem na oglądanie i mówię że na stacie podjedziemy, nosem pokręcił ale się zgodził. Okazało się przód w aucie był tak spawany, ze by mi nawet przeglądu nie podbili. Jak sam oglądałem nic nie zauważyłem. Za drugim razem znalazłem odpowiedni i jak na razie żadnych problemów nie mam, A jak bym przez internet kupił to bym się nieźle wkopał…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *