Galopująca inflacja oraz wysokość stóp procentowych wywindowały ceny samochodów. Jeszcze nie tak dawno, 1000 zł miesięcznie w domowym budżecie pozwalał na zakup jednego z kilkunastu modeli, fabrycznie nowych samochodów. Dzisiaj jest to już zjawisko coraz rzadsze, ale wciąż możliwe. Grupa Volkswagena, oferująca aktualnie jedne z najatrakcyjniejszych finansowań na rynku ma w ofercie SEAT’a Aronę za mniej niż 1000 zł miesięcznie i to bez wkładu własnego, w ofercie dla przedsiębiorców.
Arona to nieduży, miejski crossover z przednim napędem i 5-drzwiowym nadwoziem. Jest to jeden z trzech bliźniaków w grupie VW. Poza SEAT’em, oferuje go także Skoda, jako Kamiq oraz VW jako T-Cross. Hiszpański brat jest jednak najtańszy w ofercie.
W podstawowej swojej odmianie Arona napędzana jest benzynowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 koni mechanicznych. Jednostka zapewnia wystarczające osiągi jak na miejski samochód, a przy tym zadowala się racjonalnymi ilościami paliwa na każde 100 kilometrów jazdy. Średnio jest to od około 5.5 litra przy spokojnej jeździe w trasie do 7 litrów w mieście.
Koronnym argumentem jest cena podstawowej wersji Reference, która wynosi 81 700 zł. W finansowaniu dla przedsiębiorców, przy zerowej wpłacie własnej, na okres 48 miesięcy z limitem 10 000 km rocznie, rata miesięczna wynosi wciąż poniżej 1000 zł (w momencie publikacji 949 zł/miesięcznie), chociaż może ona ulegać zmianom w związku z wysokością stóp procentowych.
Zakup nowego SEAT’a Arona można też sfinansować w postaci abonamentu, tradycyjnego kredytu oraz leasingu. Szczegółowy i aktualny kalkulator dostępny jest TUTAJ.
Arona występuję w kilku wersjach. Wygląd zewnętrzny jak i wyposażenie, uzależnione jest od wybranego pakietu. Podstawowy wariant to wspomniana odmiana Reference. Następnie w cenniku figuruje Style dostępny od 84 600 zł, Full LED oferowany od 88 600 zł, Xperience za minimum 95 600 zł, a na szczycie cennika jest FR dostępna od 101 500 zł, ale ten ostatni model łączony jest tylko z mocniejszymi odmianami silnikowym.
Gama jednostek napędowych obejmuje tylko silniki benzynowe TSI, bez elektryfikacji. Podstawowa wersja to 1.0 TSI. Motor ten występuje w dwóch odmianach mocy: 95 i 110 KM. Mocniejszy wariant może być połączony zamiast manualnej, 6-biegowej skrzyni z automatyczną przekładnią DSG. Najmocniejszy silnik to 1.5 TSi o mocy 150 KM dostępny tylko z automatem DSG i w najbogatszej wersji FR.