Moc silnika zwiększona o 25 KM, do poziomu 625 KM. Bardziej bezpośrednia reakcja oraz odpowiednie zestrojenie elementów zawieszenia. Oto zmiany jakie poczyniono w nowym, jeszcze bardziej usportowionym BMW M5 Competition. Najpotężniejszy z seryjnych sedanów klasy Premium zaparkował w gdyńskim salonie BMW Zdunek. To pierwszy egzemplarz tego modelu, jaki trafił na Pomorze. Cena – ponad 700 tys. zł!
Wprowadzenie na rynek nowego BMW M5 Competition zbiega się ze stworzeniem nowej kategorii produktów tej marki. W przyszłości BMW M GmbH będzie oferować wysokowydajne warianty swoich aut jako niezależne modele.
Nazwa Competition (z ang. rywalizacja, zawodnictwo, konkurs) nie jest tu bezpodstawna. M5 w tej odmianie staje w szranki z najmocniejszymi samochodami świata.
Zobacz również: Nowe BMW M5 w BMW Zdunek
Jednostka napędowa V8 o pojemności 4,4 l z technologią M TwinPower Turbo generuje imponującą moc 625 KM. Silnik uzyskuje ją przy prędkości 6000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm, czyli o 200 obr/min więcej niż w standardowym BMW M5. Przyrost mocy uwidacznia się w zredukowanym do 3,3 s przyspieszeniu od zera do setki. Przy starcie z miejsca samochód osiąga granicę 200 km/h w 10,8 s – o 0,3 s wcześniej niż M5.
Specyficzne poduszki silnika optymalizują reakcję i samosterowność.
Wyczuwalny wpływ na właściwości jezdne nowego BMW M5 Competition ma zastosowanie innego zawieszenia silnika. Łożyska napędu odznaczają się zmienioną charakterystyką i większą sztywnością sprężyny. Sztywniejsze połączenie jednostki napędowej ze strukturą pojazdu skutkuje spontaniczniejszą reakcją silnika i bezpośrednim przeniesieniem jego mocy na układ napędowy. Sztywniejsza charakterystyka zapewnia także odczuwalnie bezpośredniejsze i precyzyjniejsze zachowanie na zakrętach.
Oś przednia nowego BMW M5 Competition otrzymała nowo zaprojektowane ułożyskowanie stabilizatora. Sztywniejsze o dziesięć procent w porównaniu do nowego BMW M5 zawieszenie osi przedniej i tylnej zapewnia sztywniejsze podparcie, które pozytywnie wpływa na reakcję układu kierowniczego. Krótsze sprężyny dodatkowe redukują ponadto wahania obciążenia kół. Taki sam skutek przynosi niezależne zestrojenie hydrauliki amortyzatorów.
Odmianę M5 Competition najłatwiej rozpoznać po ekskluzywnych, dwukolorowych obręczach kół M ze stopów lekkich Y-Spoke. 20calowe kute felgi są wyposażone w ogumienie mieszane w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu oraz 285/35 R 20 z tyłu. Ponadto obramowanie atrapy chłodnicy, kratka ozdobna typowych dla M „skrzeli” na przednich błotnikach oraz osłona tylnego poszycia zderzaka są lakierowane na błyszczący czarny kolor.
Także lusterka zewnętrzne są utrzymane w sportowej, subtelnej czerni. Innym charakterystycznym detalem są klamki drzwi w kolorze karoserii. W błyszczącym czarnym kolorze utrzymany jest nie tylko spojler tylny, lecz także emblemat „M5” na klapie bagażnika, który uzupełniony został o napis „Competition”.
We wnętrzu ekskluzywny charakter nowego BMW M5 Competition podkreślają subtelne paski w kolorach BMW M GmbH na pasach bezpieczeństwa i dywaniki z charakterystyczną lamówką i emblematem „M5”. Dodatkowym znakiem identyfikacyjnym, który wita kierowcę w trybie uruchamiania pojazdu, jest napis „M Competition” na zestawie wskaźników.
Model prezentowany na zdjęciach eksponowany jest w gdyńskim salonie BMW Zdunek i jest oferowany do sprzedaży “od ręki”.