Dwa egzemplarze pięknych Alf Romeo nawiązują do bezcennego dziedzictwa historycznego marki i kultowego modelu 6C 2500 SS „Villa d’Este” z 1949 roku zaparkowały w gdyńskim salonie marki. Serie specjalne wyróżniają się wyposażeniem technicznym i estetyką, w tym także trójwarstwowym lakierem w czerwonym kolorze Etna, nawiązującym do oryginału sprzed ponad 70 lat!
Nowa, limitowana seria, powraca kolorystyką i akcentami stylistycznymi do elegancji modelu 6C 2500 SS Coupé produkowanego przez Alfę Romeo w latach 40. XX wieku, autentycznego arcydzieła sztuki motoryzacyjnej ubiegłego wieku. W 1949 roku, podczas Concorso d’Eleganza di Villa d’Este, samochód ten zdobył „Grand Prix Referendum”, nagrodę przyznawaną bezpośrednio przez publiczność, dzięki czemu na zawsze stał się synonimem tego wydarzenia.
Seria „6C Villa d’Este” to wykwintny „salon na kołach”, wyposażony w najlepsze rozwiązania techniczne Alfy Romeo, które zapewniają przyjemność i komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerom.
W polskiej ofercie wersja „6C villa D’Este” wyposażona jest w silnik benzynowy 2.0 turbo o mocy 200 KM (Giulia) z tylnym napędem oraz 2.0 turbo o mocy 280 KM (Stelvio) z napędem na cztery koła AWD. Wszystkie silniki oferowane są z czterema aluminiowymi cylindrami i wałem korbowym z włókna węglowego, zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oprócz lakieru, serię specjalną wyróżniają chromowane ramki szyb bocznych oraz 5-otworowe, lekkie, 21-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w modelu Stelvio i 19-calowe w modelu Giulia. We wnętrzu, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele pokryte beżową wysokiej jakości skórą włoską, z wyhaftowanym logo „6C Villa d’Este” na przednich zagłówkach.
Deska rozdzielcza również pokryta jest miękką skórą i również jest ozdobiona czerwonym logo limitowanej edycji „6C Villa D’Este”. W standardzie oferowane są również aluminiowe łopatki/ manetki przy kierownicy służące do zmiany biegów przekładni automatycznej. Nowe modele są wyposażone także w systemy autonomicznej jazdy ADAS 2, kamerę cofania z dynamiczną siatką, przednie i tylne czujniki parkowania, bezprzewodową ładowarkę i automatycznie otwieraną klapę bagażnika.
Model Giulia 6C Villa D’Este dostępny jest salonie Euro-Car Gdynia w promocyjnej cenie 209 000 zł, natomiast Stelvio – 251 900 zł.
Villa d’Este
Więź pomiędzy marką Alfa Romeo i Villa d’Este ma swój początek w silnym związku Mediolanu, miejsca narodzin Alfy Romeo, z Jeziorem Como, będącego przez długi czas salonem arystokracji tego miasta i wizytówką włoskiej doskonałości na całym świecie. Więź ta przetrwała próbę czasu i pozostaje silna do dziś. Nawet gdy świat motoryzacyjny skupił się na masowej produkcji, a Konkurs Elegancji pozostał jedynie pięknym wspomnieniem epoki, która już nigdy nie powróci, urokliwa sceneria Villa d’Este jest idealnym miejscem na sesje zdjęciowe, imprezy, prezentacje i wydarzenia, podczas których wiele zabytkowych modeli i samochodów koncepcyjnych marki Alfa Romeo otrzymywało prestiżowe nagrody.
6C 2500 SS „Villa d’Este” był jednym z ostatnich modeli Alfa Romeo zbudowanych z ramą nośną oddzielną od nadwozia. Wyprodukowano go w zaledwie 36 egzemplarzach, z których każdy był naprawdę wyjątkowy, zgodnie z życzeniami Klientów i inspiracją pracowni stylistycznej. Idealny przykład włoskiego know-how, niepowtarzalnego kunsztu wykonania i dbałości o szczegóły, które ciągle wyróżniają modele Alfy Romeo reprezentujące wyrafinowanie i niepowtarzalny styl Made in Italy.
Alfa Romeo zyskuje popularność w Polsce – w 2021 sprzedano już 1000 egzemplarzy
W połowie września br. w Polsce został sprzedany tysięczny egzemplarz samochodu marki Alfa Romeo. Wydarzyło się to o niemal trzy miesiące wcześniej niż w 2020 roku, co jest dobrym prognostykiem całorocznej sprzedaży marki nad Wisłą w 2021 roku. W porównaniu do 2020, Alfa Romeo odnotowała sprzedaż wyższą o 32%, dynamicznie przekraczając 22-procentowy wzrost rynku samochodów osobowych, i podnosząc w nim swój udział. Tysięcznym autem był model Stelvio.
W ostatnich latach włoska marka coraz lepiej radzi sobie na polskim rynku. W tym roku wzrost popularności wśród rodzimych klientów zanotowały zarówno Giulia, jak i SUV Stelvio. Sprzedaż tego pierwszego modelu zwiększyła się o 39% w porównaniu z poprzednim rokiem wobec zdecydowanie niższego wzrostu reprezentowanego przez niego segmentu D (aut klasy średniej) na poziomie 13%. Wyniki sprzedaży Stelvio też przekraczają 28-procentowy wzrost segmentu D-SUV (aut SUV klasy średniej) i wynoszą rok do roku imponujące 47%.
Nabywcy samochodów Alfa Romeo mogą liczyć na 5-letnią gwarancję Maximum Care z limitem przebiegu wynoszącym aż 200 tys. km i rekomendację ambasadora marki, Roberta Kubicy, kierowcy zespołu F1 Alfa Romeo Racing Orlen.