Peugeot 308, jedna z najbardziej popularnych propozycji w segmencie kompaktowych hatchbacków, w najnowszej odsłonie oferuje szeroką gamę jednostek napędowych. Nowoczesne technologie oraz zaawansowane rozwiązania w zakresie ekologii i efektywności to cechy, które wyróżniają najnowsze silniki dostępne w tym modelu. Producent postawił na różnorodność, proponując jednostki benzynowe, wysokoprężne oraz hybrydowe. Każda z nich spełnia surowe normy emisji spalin Euro 6, co wpisuje się w proekologiczną strategię marki. Poniżej prezentujemy szczegóły dotyczące każdej z oferowanych opcji napędowych.
Silniki benzynowe
PureTech 110 i PureTech 130
Najnowszy Peugeot 308 jest wyposażony w nowoczesne, trzycylindrowe silniki benzynowe z serii PureTech, dostępne w dwóch wariantach mocy: 110 KM oraz 130 KM. Obie wersje charakteryzują się turbodoładowaniem, co zapewnia dynamiczną jazdę przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa.
Wersja o mocy 110 KM oferuje odpowiednią równowagę między osiągami a oszczędnością, co czyni ją idealną propozycją dla osób poruszających się głównie w mieście. Z kolei wariant 130-konny zapewnia więcej mocy, co przyda się zwłaszcza na trasach szybkiego ruchu i autostradach. W Peugeot 308 silniki PureTech od lat cieszą się uznaniem ze względu na swoją niską emisję CO2 oraz niewielki apetyt na paliwo, co jest możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanego systemu wtrysku paliwa oraz lekkiej konstrukcji.
Silniki wysokoprężne
BlueHDi 130
W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów szukających ekonomicznego, a jednocześnie mocnego silnika wysokoprężnego, Peugeot 308 jest oferowany z jednostką BlueHDi o mocy 130 KM. Ten czterocylindrowy, turbodoładowany silnik charakteryzuje się doskonałą wydajnością paliwową i niskimi emisjami tlenków azotu (NOx) dzięki zastosowaniu technologii SCR (Selective Catalytic Reduction).
BlueHDi 130 jest polecany kierowcom pokonującym długie trasy, gdzie liczy się niski koszt eksploatacji oraz wysoka wytrzymałość. Dzięki dużej mocy i momentowi obrotowemu, jednostka ta zapewnia płynność jazdy przy różnych prędkościach, jednocześnie charakteryzując się jednym z najniższych poziomów emisji w swojej klasie. BlueHDi 130 jest dostępny z manualną 6-biegową skrzynią lub z automatyczną przekładnią EAT8, co pozwala na komfortową i dynamiczną jazdę.
Napędy hybrydowe
HYBRID 180 e-EAT8 i HYBRID 225 e-EAT8
Peugeot, idąc z duchem czasu, oferuje w modelu 308 również napędy hybrydowe plug-in. Wersje HYBRID 180 oraz HYBRID 225 różnią się mocą, ale łączy je innowacyjne podejście do ekologii i wydajności.
HYBRID 180 e-EAT8 łączy 1.6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW, co w sumie daje 180 KM mocy systemowej. Wersja HYBRID 225 e-EAT8 oferuje nieco większą moc systemową (225 KM), dzięki zastosowaniu mocniejszego silnika spalinowego o mocy 180 KM.
Obie wersje hybrydowe oferują tryb jazdy w pełni elektrycznej, który pozwala pokonać do około 60 km na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 12,4 kWh. Dzięki temu rozwiązaniu, napędy hybrydowe są idealnym rozwiązaniem dla osób poruszających się głównie po mieście, umożliwiającym codzienne dojazdy bez emisji spalin. Ładowanie akumulatora można zrealizować zarówno za pomocą standardowego gniazdka, jak i szybszych stacji ładowania.
Silniki hybrydowe współpracują z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8, co zapewnia płynne przełączanie pomiędzy trybami napędu elektrycznego i spalinowego, oferując komfort jazdy na najwyższym poziomie.