środa , Kwiecień 1 2020
Strona główna / Strefa serwisowa / Porady / Smarowanie łożyska krok po kroku
Mat. prasowe

Smarowanie łożyska krok po kroku

Każde łożysko powinno być pokryte odpowiednim środkiem smarującym, ponieważ tworzy on specjalną warstwę, która oddziela pierścienie od elementów tocznych. Jego zadaniem jest redukowanie tarcia pomiędzy tymi elementami oraz ochrona łożyska przed powstawaniem korozji, a także przed dostaniem się zanieczyszczeń do jego wnętrza.

Jak chronić łożysko przed korozją?

By zapewnić skuteczność środków smarujący, nie można dopuścić do tego, by zostały one wypłukane przez wodę. Z tego powodu najlepiej jest zdecydować się na mydło litowe lub wapniowe, ponieważ jego skład oparty jest na związkach organicznych. W przypadku gdy na łożyskach używane są środki smarujące, które w składzie mają olej, niezbędne jest dodatkowe zastosowanie rozpuszczalnych dodatków antykorozyjnych.

Zadbaj o czystość środków smarujących

Gdy nadejdzie moment, że trzeba będzie uzupełnić środek smarujący, należy w szczególny sposób zadbać o to, by do przestrzeni łożyskowej nie dostały się żadne zabrudzenia. Jak to zrobić? Przede wszystkim należy przechowywać smary w dobrze zamkniętych opakowaniach. Urządzenia do smarowania z kolei muszą być dokładnie umyte przed użyciem, gdyż do smaru z łatwością przyczepiają się cząsteczki brudu. Dobrze jest również pamiętać o przefiltrowaniu oleju przed użyciem. Należy także pamiętać, by nie mieszać ze sobą kilku różnych rodzajów smarów.

Regularna wymiana środków smarujących

Jeśli chodzi o wymianę środków smarujących, bardzo ważna jest tutaj regularność. Należy zadbać, by zostały one wymienione tuż przed utratą swoich właściwości. Co do olejów, przeprowadzenie ponownego smarowania podporządkowane jest ilości środka smarującego, a także warunkom pracy. Najrzadziej wykonywane jest smarowanie metodą zanurzeniową. Z kolei w przypadku smarowania obiegowego, jego termin uzależniony jest od tego, ile razy olej przepływa przez łożysko. Natomiast przy smarowaniu mgłą olejową środek może być wykorzystany tylko jeden raz. Jak wybrać odpowiedni smar do łożysk mogą Państwo przeczytać pod adresem: https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/mechanika-porady/jaki-smar-do-lozysk/

O czym pamiętać podczas uzupełniania smaru?

Aplikując niewielkie porcje smaru na łożyska, uzupełnia się w ten sposób częściowo zużyty już smar. By prawidłowo nałożyć produkt warto użyć specjalnej smarownicy ciśnieniowej, ponieważ z jej pomocą można z łatwością dotrzeć smarem we wszystkie miejsca. Docelowo powinien on znaleźć się nieopodal czoła pierścienia zewnętrznego przez kanał smarowy w oprawie. Smar można również doprowadzić przez rowki smarowe w pierścieniu zewnętrznych do wnętrza łożyska. Jeśli chodzi o tę opcję, jest ona możliwa do wykonania w przypadku łożysk baryłkowych. Istnieje także możliwość stworzenia specjalnych otworów, które pozwolą na swobodne wypływanie nadmiaru środka smarującego. Dzięki temu nie będzie on zalegał wewnątrz łożyska.

Artykuł dostarczył sklep Akcesoria.cnc.info.pl oferujący ogromny wybór łożysk kulkowych, igiełkowych, baryłkowych bądź liniowych dostępnych pod adresem: https://www.akcesoria.cnc.info.pl/42-mechanika/technika-liniowa/lozyska-liniowe-osprzet

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Rozgrzewanie silnika, lepsze opony z przodu, denaturat jako płyn do spryskiwaczy – mechanicy obalają szkodliwe, zimowe mity

Przed wyruszeniem w trasę lepiej rozgrzać silnik, zamiast płynu do spryskiwaczy użyć spirytusu, a zmieniając ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *