niedziela , 8 grudnia 2024
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Aleksandra Tymendorf UMS

Sopockie ulice najbezpieczniejsze w Polsce

Miasto Sopot zostało uhonorowane tytułem „I Najbezpieczniejsze Miasto Powiatowe 2022”. Wyróżnienie jest efektem ogólnopolskiego programu „Bądź bezpieczny na drodze” edycja 2018-2025, prowadzonego przez Fundację „Nadzieja” Osób Poszkodowanych w Wypadkach Drogowych we współpracy z Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

W programie „Bądź bezpieczny na drodze” analizowano dane dotyczące wypadków drogowych oraz ich skutków zarejestrowanych w Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji (SEWiK). Na podstawie dostępnych danych Sopot został wytypowany jako pierwsza miejska jednostka administracyjna w Polsce, na terenie której w roku 2022 odnotowano najniższą liczbę wypadków, oraz najniższą liczbę osób, które ucierpiały w wypadkach.

W Sopocie kwestie bezpieczeństwa drogowego traktowane są bardzo poważnie. Niemal całe miasto objęte jest strefą tempo 30, a priorytetowym celem inwestycji drogowych jest bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Inwestycje drogowe w Sopocie to przykład nowoczesnych i przyjaznych rozwiązań, które wpisują się w nurt nowej urbanistyki, w którym piesi i rowerzyści są najważniejsi. Mamy to od dawna na uwadze i dlatego na przykład ograniczyliśmy prędkość, a strefa tempo 30 obejmuje już prawie całe miasto. Czy warto było ją wprowadzać? Tytuł najbezpieczniejszego miasta dowodzi, że warto – mówi Marcin Skwierawskiwiceprezydent Sopotu.

Przykładem takiej inwestycji jest oddana do użytku pod koniec kwietnia, przebudowana ulica 3 Maja. Rozwiązania, które zostały tam zastosowane, m.in. zmniejszenie liczby pasów z 3 do 2, wyniesione i doświetlone przejścia dla pieszych, wydzielone pasy rowerowe, 3 ronda – w sposób naturalny uspokajają ruch i ograniczają dominację samochodów.

Dobrym przykładem są również strefy woonerf – obszary, na których ruch jest uspokojony, nie ma podziału na jezdnię i chodnik, a priorytet mają piesi i rowerzyści. Pierwszy sopocki woonerf powstał na ul. Parkowej i przyległych, kolejny jest w budowie, a powstaje na modernizowanej ul. Kolejowej.

Ponadto w Sopocie funkcjonuje dobrze rozbudowana sieć tras rowerowych. Na 65 kilometrów dróg przypadają ponad 23 kilometry tras rowerowych. To jeden z najwyższych wskaźników w Polsce. Rowerzyści mają też wiele udogodnień, np. możliwość korzystania z kontrapasów na ulicach jednokierunkowych.

Źródło: Sopot.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polecane modele aut elektrycznych od CUPRY

Auta elektryczne zyskują coraz większą popularność, a marki takie jak CUPRA wprowadzają na rynek nowoczesne, …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *