czwartek , 5 grudnia 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Axes System

Specjalistyczne oprogramowanie dla rynku warsztatowego od gdańskich programistów

Axes System – producent zaawansowanych systemów elektronicznych i diagnostycznych CDIF stosowanych w technice motoryzacyjnej –  powstał w 1996 roku w Gdańsku. Początkowo firma oferowała usługi z zakresu telekomunikacji, jednak w 2000 roku rozpoczęła prace nad autorskim, nowoczesnym systemem diagnostycznym samochodów osobowych, który w 2003 roku pojawił się na rynku pod nazwą CDIF/2. Jako jedna z nielicznych firm z tej branży posiada własny dział projektowy i produkcyjny.

Podłącz wtyczkę

Systemy diagnostyczne CDIF są bardzo często stosowanym narzędziem każdego warsztatu samochodowego. Diagnoza szeregowa, polegająca na podłączeniu się do złącza diagnostycznego w pojeździe i nawiązaniu dialogu z komputerem sterującym danego systemu, jest w chwili obecnej podstawowym sposobem diagnozy współczesnych samochodów. Tą drogą bowiem mechanik otrzymuje pierwsze i najbardziej istotne informacje dotyczące pracy systemu, jego niedomagań i usterek. W ten sam sposób może także dokonać szeregu regulacji i zmian konfiguracyjnych.

Fot. Axes System
Fot. Axes System

Bogate doświadczenie w rozwoju sprzętu diagnostycznego sprawia, że kolejny produkt ‑ CDIF/3 jest w stanie obsługiwać większość modeli samochodów od schyłku lat 80-tych po te właśnie zjeżdżające z linii produkcyjnych.

Kolejny tester zaprojektowany i wyprodukowany został w Polsce przez zespół wykwalifikowanych specjalistów z dziedziny elektroniki i informatyki. Liczna grupa wspierających użytkowników CDIF/2 sprawiła, iż udało się stworzyć produkt z perspektywą na kolejne lata.

Warto zaznaczyć, iż CDIF/3 krótko po premierze zdobył Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich 2014 roku. W tym samym roku CDIF/3 zdobył pierwsze miejsce w konkursie Produkt Roku 2014, organizowanym corocznie przez czasopismo Auto Expert. Wyróżnienia te dobitnie świadczą o najważniejszej jakości, przydatności i konkurencyjności.

Joanna Tomaszewska, Axes System sp. z o. o.

Fot. Axes System
Fot. Axes System

W najnowszej aktualizacji udoskonalono obsługę oraz dodano nowe modele, takie jak:

  • Hyundai Tucson,
  • Nissan: Murano z51, Murano Z51, Note E12, Pulsar C13,
  • Qashqai J11,
  • Fiat Freemont,
  • Opel Ampera (jako pierwszy model hybrydowy od Opla w naszym systemie)

Co nowego od strony technicznej?

Najnowszy CDIF między innymi wbudowana antena WiFi, która zapewnia doskonały zasięg, także w zamkniętych pomieszczeniach, a dzięki wykorzystaniu standardu ”n” komunikacja jest szybka i pewna.

Dotykowy wyświetlacz 4,3” sprawia, iż podstawowe funkcje diagnostyczne dostępne są bez konieczności podłączenia komputera. Wbudowany mikrofon to coś, czego nie było w żadnym dotąd testerze diagnostycznym. Dzięki temu urządzenie znalazło zastosowanie jako partner w teście drogowym, który będzie rejestrował komentarz do tego, co w danej chwili dzieje się z pojazdem. Duże ilości danych rejestrowane będą na karcie SD.

Bogatszą i bardziej zaawansowaną wersją systemu jest CDIF/3 Expert. Sprawdza się on tam, gdzie standardowa diagnoza szeregowa nie wystarczy – został on wyposażony w 10‑kanałowy, cyfrowy oscyloskop, czterokanałowy sterownik elementów wykonawczych oraz dwukanałowy generator sygnałów i napięć.

Co ciekawe, modułowa budowa CDIF/3 pozwala na rozszerzenie systemu do wersji CDIF/3 Expert w dowolnym momencie. Koszt rozszerzenia jest porównywalny z różnicą w cenie między obu wersjami urządzenia.

Kolejną nowością jest oprogramowanie systemu CDIF/3 dla urządzeń Android. Stanowi ono pełnowartościowe oprogramowanie, będące uzupełnieniem oprogramowania dla systemu Windows. Dzięki temu urządzenia CDIF/3 mogą być obsługiwane za pomocą komputera stacjonarnego, laptopa, a także tabletu czy wręcz smartfonu. O ile ostatnia możliwość może wydawać się dyskusyjna pod względem wygody obsługi, to jednak w praktyce okazuje się bardzo przydatna w doraźnych zastosowaniach.

Fot. Axes System
Fot. Axes System

System posiada także Menadżer Serwisowy, który pozwala zapisać klientów w bazie danych, historię usterek ich samochodu oraz wystawić fakturę po ukończonej pracy.

Zalety abonamentu

Porównując CDIF/3 do innych testerów diagnostycznych warto zwrócić uwagę na kwestię aktualizacji oprogramowania. W ramach abonamentu użytkownik zyskuje możliwość uaktualnienia swojego testera najrzadziej co dwa miesiące. Każda aktualizacja oprogramowania to liczne nowe systemy, uaktualnienie istniejących systemów oraz wprowadzenie kolejnych funkcji. Dzięki temu można śmiało powiedzieć, iż CDIF/3 stał się najbardziej dynamicznie rozwijającym się testerem na rynku.

Ponadto każdy tester objęty jest dożywotnią gwarancją. Jedynym warunkiem utrzymania gwarancji jest nieprzerwany abonament od chwili zakupu. Abonament dostępny jest w opcji na rok, pół roku lub można go opłacać w dogodnych, miesięcznych ratach. Koszt podstawowego zestawu CDIF/3 to 4999 zł netto, a wariantu Expert 6799 zł. W każdym zestawie standardem jest półroczny okres abonamentowy, z możliwością jego przedłużenia do 12 miesięcy za 299 zł netto. Kolejne wydłużenia abonamentu to 500 zł netto za 6 miesięcy, oraz 800 zł netto za 12 miesięcy. Abonament umożliwia dostęp do najnowszych aktualizacji oraz pomoc techniczną.

Co w przyszłości?

CDIF zawsze wychodził naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Producent chce stworzyć oprogramowanie, które będzie obsługiwało zarówno samochody osobowe, dostawcze, ale także duże samochody ciężarowe, motocykle, maszyny budowlane i rolnicze oraz łodzie i statki. Konkurencyjne rozwiązania stosują w tym zakresie osobny program, który wiąże się dużo wyższym kosztem. W obecnym oprogramowaniu już pojawiły się niektóre modele powyżej 3,5 tony. Jest to ewidentną zaletą tego testera.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Hybrydowe supersamochody. Czy można połączyć ekologię z ekstremalnymi osiągami?

Technologia hybrydowa przestała być domeną wyłącznie ekonomicznych samochodów miejskich. Obecnie napędy łączące silniki spalinowe z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *