Lexus LC nie jest samochodem stricte sportowym, ale obok RC F jest najbardziej sportowym Lexusem. Eleganckie, luksusowe Coupe o awangardowej i nowoczesnej linii to jeden z najbardziej atrakcyjnych stylistycznie, współczesnych modeli z Japonii.
Twórcy flagowego coupe Lexus LC od chwili stworzenia jego oryginalnej koncepcji dążyli do tego, by samochód prowadził się ostro, ale wyrafinowanie.
W najnowszym wydaniu tego modelu, Lexus wprowadził zmiany w układzie zawieszenia, obniżając masę oraz poprawiając jakość prowadzenia i jazdy. Szczegółowych zmian dokonano również w hybrydowym napędzie Multi Stage Hybrid oraz w 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów Direct Shift. Zmodyfikowano też układ kierowniczy Lexusa LC 500h, a hamulce dostrojono tak, aby kierowca mógł lepiej je wyczuć.
Lexus LC występuje w dwóch wersjach napędowych. LC500 z 5-litrowym silnikiem V8 ma moc wyjściową 464 KM i może rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4,7 sekundy. Współpracuje on z 10-biegową, automatyczną skrzynią biegów Direct Shift, której praca została zoptymalizowana pod kątem zapewnienia jeszcze mocniejszej więzi pomiędzy kierowcą i samochodem.
Hybrydowy wariant LC500h to układ spalinowego silnika 3.5 V6 (299 KM) z elektrycznym (ekwiwalent 179 KM). Całościowo układ generuje 359 KM mocy.
Warto podkreślić, że jest to jeden z ostatnich samochodów dostępnych na europejskim rynku z wolnossącym silnikiem V8. Luksusowe coupe Lexus’a homologowane jest jako samochód 4 osobowy, z dwoma miejscami w tylnym rzędzie.
Cennik modelu LC otwiera wersja 500h za 547 000 zł. Wersja 500 wymaga minimum 584 000 zł.